Kysymyksiä foorumin tekniikasta

Ne näkyvät liputettuina myös minulle. Jo eilen vähän ihmettelin, että mikä noissa Katmaarin viesteissä muka on niin provosoivaa. Minusta ei mikään.

Mitäs ihmettä o_O Katmaarin profiilissa ei lue, että viestit olisivat liputettuja (eivätkä ne myöskään ylläpidon lippujonossa ole), mutta tosiaan näyttävät kaikki jotenkin puolipiilotetuilta? @Silvanus ?

Eivatkö ne näy kellekään?

Okei, ilmeisesti foorumin tietyt toiminnot eivät toimi ihan niin kuin suunniteltiin. Hetkinen vain…

No niin, elikä tässä on käynyt niin, että antaessani @Katmaar:ille estoa hänen omasta pyynnöstään olen jotenkin onnistunut piilottamaan kaikki viestit. Toin osan näkyviin, mutta … äh. Nyt ärsyttää vähän liikaa.


Ja hieman päivitystä: sain nyt kaikki Katmaarin viestit taas näkyviin hieman tietokantaa sorkkimalla. Nörttilevelit nousi heti vähän…

Onko se Uskonto ja ilo -ketju jonka aloitin, hävinnyt jonnekin universumeiden usvaan vai olenko tullut valikoivasti sokeammaksi?

On se täällä. Hyvin vaikea löytää. Klikkaa otsikkoa Uskonto ja ilo, niin pääset ketjun loppuun.

Niinhän tuolla onkin yläreunassa joku kuvake, joka kertoo että “tämä ketju on poistettu listauksista” ja jatkaa, että tällaiseen ketjuun pääsee vain suoralla linkillä. En kyllä osannut itse etsiä ollenkaan, kiitos.

Enpä olisi varmaan löytänyt minäkään. Minusta ei ole hyvä juttu, jos ketjuja poistetaan listauksista tai lukitaan automaattisesti tietyn aikarajan umpeuduttua. Jotkut aiheet ovat vain sellaisia, että ne nousevat säännöllisesti esiin mutta niistä keskusteleminen hiljenee sitten. Esimerkiksi nyt vaikkapa keskustelu joulusta. Joka vuosi siitä puhutaan: mitä se merkitsee, miten vietetään, miten lahjojen ostaminen stressaa, onko tehty jo joulusiivouksia tai valmisteluja, toivotellaan toisille hyvää joulua jne. Valtaosan ajasta aiheesta ei kuitenkaan keskustella. Minusta pitää aina olla mahdollisuus silvaamiseen. Ja on hyvä asia, jos hiljenneitä ketjujakin voi selailla ja ne ovat kronologisesti listattuina niin kuin edellisellä foorumilla.

5 tykkäystä

Ja joskus haluaisi katsoa jotain vanhoja ketjuja. Miten ne löytää, jos ne on poistettu listoista?

Tämä johtui siitä, että olin antanut omasta pyynnöstä estoa, mikä oli samalla myös piilottanut ketjut. Korjattu.

2 tykkäystä

Kehitys kehittyy. :slight_smile: Mikä foorumisoftan nimi olikaan? Rupesi kiinnostamaan miten tuo notifikaatiohomma toimii.

Discourse.

1 tykkäys

Jos tulee esim. kirjoitusvirhe, kuinka tekstiä voi muokata?

Anteeksi. Tuossa oikealla alhaallahan onkin hämärästi kynän kuva. Sitä kautta. Sorry.

Tosiaankin, hieman tummempi tausta voisi olla hyvä…

Enpä tiedä. Tuoreimmat ketjut -listasta löysin nyt useita, ilmeisesti Katmaar-virheen vuoksi piilotettuja. Palautin ne näkyviin.

Tuleeko tuosta nyt yleinen ilmaus käyttöön tietynlaisista kämmeistä ja häiriöistä? :smile:

“Teknisen vian syynä oli Katmaar-virhe.”

5 tykkäystä

Katmaar-virhe ei ollut Katmaarin tekemä.

Näkeekö jostain parhaat kirjoittajat?

Hä? Kyllähän sinä minut jo tunnet, miksi pitäisi jostain vielä tarkistaa?

Todisteet?