Kysymyksiä foorumin tekniikasta

Yritän saada tämän lisättyä piakkoin! Oliko siis tarkoitus laittaa tuoreimmat, luetuimmat vai mikä sinne?

Tuoreimmat

Mobiilissa muuten ainakin minulle käy usein niin, että kun klikkaan ketjun auki, se yrittää turhaan aueta uusimman viestin kohdalle, ja kun kosketan ruutua, se hyppää noin 50 viestiä taaksepäin. Ärsyttävää kelailla niitä sitten.

Mun pitää koodata tähän varmaan plugin. Se vie hetken aikaa, mutta en pidä sitä mahdottomana.

(kirjoittaja on perunut viestin ja se poistetaan automaattisesti 24 tunnin kuluttua, paitsi jos se liputetaan)

Tämä vaikuttaa vähän pelottavalta. Kirjoitan jotain ja sitten huomaan, että en haluakaan asiaa yleiseen tietoon. Perun viestin ja sitten joku liputtaakin sen. Saako viestin sitten taas näkyviin, jos joku liputtaa sen?

Jos pelottaa ettet saa nettiin kirjoitettua viestiä tuhottua, kannattaa harkita asiaa etukäteen. :idea:

1 tykkäys

Niinpä niin, mutta kysymys kuuluu edelleen: Saako viestin sitten taas näkyviin, jos joku liputtaa sen?

Ei; viestissä pysyy teksti “viesti on poistettuna”. Viestihistorian näkee, ja sieltä löytää ensimmäisen viestin, mutta en tiedä, näkevätkö sen muutkin kuin moderaattorit.

Kuinka voin kirjoittaa jotain “Heinimäki-ketjuun”. Ennen tänne ( tahi siihen Uskoon & Elämään ) kirjoittaminen oli helpompaa!

Olisin vaan todennut Heinimäkeen tämmöistä:

Mitä on nyt Kirkko ja Kauunki-lehdestä odotettavissa tulevana vuonna?

  • Sanaleikkejä ilman riittävää syvyyttä. Viininjuontia ja viihdettä.

Ei ehkä kokonaan sentään. Aika näyttää.

Vastaa-nuoli puuttui “Heinimäki-ketjun” alta koneessani!

No ompa omituista :confused: Testasin nimittäin. Ja minun se olisi antanut vastata. Sehän on Ajankohtaisissa, joten lukkiutuu automaattisesti 14 vrk:n kuluttua viimeisimmästä kommentista. Mutta se aika ei nyt vielä ole kulunut umpeen. Tätä pitää @Silvanus ksen tai @SanGennaro n tai jonkun muun ylläpitotiimissä olevan tutkia :thinking:

Jos on juuri tehnyt tunnuksen, menee n. 15 min even kuin nousee luottamustasolta 0 ylöspäin ja voi kirjoittaa.

1 tykkäys

Edellisellä foorumilla oli mahtava ominaisuus (olen tajunnut sen mahtavuuden vasta nyt kun se on poissa), että jossain alareunassa näkyi aina mitä foorumilla oli viimeksi tapahtunut, kuka oli kirjoittanut mihinkin ketjuun ja kuka oli peukuttanut mitäkin ja ketä ylipäänsä oli paikalla.

Onnistuuko tämän foorumin tekniikalla?

Nykyään kun tämän sivuston avaa, tulee heti alareunaan teksti: Tällä verkkosivustolla käytetään evästeitä (cookies) käytön mahdollistamiseksi ja käyttökokemuksen parantamiseksi. More info Asia selvä!

Mielestäni alussa ei ollut näin. Toisekseen, miksi se tulee joka ikinen kerta ja pitää aina erikseen poistaa tuosta? Joskus olen laittanut selaimen oletuksiin, että se ei salli evästeitä. Jos laitan semmoisen oletuksen, niin voiko tätä sivustoa silloin edes käyttää?

Tuollainen ilmoitus ja hyväksymisnappi vaaditaan kai nykyään EU-lakien mukaan, eli on hyvä, että täälläkin sellainen on. Normaalisti selain muistaa, jos olet painanut “hyväksyn”-nappia eikä näytä ilmoitusta enää, mutta voi olla, että tietyin asetuksin (tai jos pyyhit selaimen historian) se näyttää sen joka vierailukerralla.

2 tykkäystä

Saattaa olla, mutta se vaatii pluginin tekemistä. Yritän tällä hetkellä tehdä pluginia, joka sallisi sen nopean mobiilinapin, mitä pyysit aiemmin.

Joo, niin kuin @Nienna sanoi, tuollainen ilmoitus tosiaan vaaditaan.

Evästeitä käytetään myös siihen, että ilmoitus muistaa, että se on jo kerran painettu pois. Eli jos sinulla on evästeet pois päältä, se tulee aina uudelleen esiin. Minun ymmärtääkseni, tosin, foorumia ei pitäisi kai voida käyttää ilman evästeitä…

Apuuva!

Miten lähetetään toiselle palstalaiselle yksityisviesti? (Linkki ohjeeseen tai idioottitason ohje kommentiksi ketjuun, please?)

Klikkaa vaikka sitä henkilön kuvakepalluraa ja valitse “Viesti” :slight_smile:

1 tykkäys

Tuolla kävin jo ajat, mutta kun siellä oli “Viesti” eikä “Yksityisviesti”, niin en ollut varma, mihin sanoma pläjähtää.