Kysymyksiä foorumin tekniikasta

No siis se, että jos on jossain ketjussa, niin monen klikkauksen kautta pitää mennä “tuoreimpiin”. Vanhalla lukemattomiin pääsi yhdellä klikkauksella, joka aina näkyi sivun yläreunassa.

Mutta kyllähän vanhallakin foorumilla piti kai aina rullata sivu takaisin ylös linkin luo - oliko se pienempi vaiva, kuin yksi ylimääräinen klikkaus? Keskusteluketjuja voi myös avata uusiin välilehtiin (jolloin yhdessä välilehdessä tuoreimmat-sivu on aina auki), tai käyttää selaimen takaisin-toimintoa palatakseen tuoreimmat-sivulle, jos on siellä jo ollut.

Jos haku- yms. -kuvakkeiden viereen voidaan helposti lisätä linkki tuoreimmat-sivulle ja etusivulle, voitaisiin niin mielestäni tehdä, mutten tiedä, onko kyseessä teknisesti kuinka helppo muutos.

Mistä johtuu se, että täällä on tosi paljon ketjuja joita en ole lukenut, mutta lukemattomissa ei muka ole yhtään?

Jos et ole käynyt ketjussa lainkaan, se on sinulle uusi, ei lukematon.

Uusissa näkyy yksi ketju, mutta olen melko varma että on muitakin ketjuja joita en ole vielä ehtinyt lukea.

Löysin mistä kiikastaa! Tuo varmuutesi näyttäisi perustuvan omiin tekoihisi. Sellainen ei ole kestävää.

1 tykkäys

Se mitä pyysin: Foorumilla on ylhäällä freimi (koko yläreunan levyinen ylin palkki) joka on näkyvissä koko ajan sekä läppärissä että mobiilissa. Siinä on kapteenin merkki (aka hamppari) jonka takaa löytyy linkki “Tuoreimmat”. Jos vain teknisesti mahdollista, niin haluaisin, että “Tuoreimmat”-linkki olisi koko ajan suoraan näkyvissä tuossa freimissä (eikä hampparin takana).

Se mitä nyt teit: Lisäsit etusivulle, sen oikeaan laitaan, “Tuoreimmat”-listauksen. Tämä on vähän eri asia, mutta ajaisi saman asian, jos vain siinä näkyisi myös viimeisin kirjoittaja (nyt taitaa olla ketjun aloittajan kuvake siinä vieressä). Ja ehkä fontti voisi olla vähän pienempi, niin näkyisi kerralla enemmän ketjuja. MUTTA tämä toimii vain läppärissä, ei mobiilissa.

1 tykkäys

Miulla muuten näkyy yläbannerissa (ei-enää-kuppaisella) älypuhelimella vain palstan logo, ei ketjun otsikkoa tai aluetta. Onko muilla samaa? Mietin onko selain-, käyttis- vai näytönkoko-ongelma vai onko kiinni foorumisoftasta.

Pitää katsoa tuoreimmat, ei uudet tai lukemattomat.

Onkohan joku vanhenemisaika, että ketjua ei enää listata noihin? Vanhalla puolella oli niin, että jos oli pidempään poissa,uusimmista ei tulleet kaikki, vaan kun ne oli katsonut, saattoi painaa Kaikki lukemattomat, ja siellä ne sitten näkyivät.

Mulla myös sama androidilla.

Miullon android-tabletti ja siinä näkyy normaalisti so . otsake ja alue mukana.

Jotenkin täällä on vaikeampi pysyä kärryillä mitä on lukenut ja mitä ei. Ehkä tähänkin tottuu…

1 tykkäys
4 tykkäystä

Ja katso, Let’s Encrypt on otettu käyttöön!

Ihan pikkaisen on purkkaa välissä, melkein meni heittämällä.

Lisäksi muita teknisiä ylläpitotöitä on suoritettu, päivitetty mm. kaikki ohjelmat ynnä muuta.

2 tykkäystä

Sivusto näyttää tällä hetkellä siltä, että (a) sisältöä on, (b) graafinen ilme on perustavanlaatuisesti saatu kasaan, vaikka se vielä kehittyykin, © ohjelman suurimmat kysymykset ja probleemit on saatu selvitettyä, (d) SSL-yhteydet on mahdollistettu ja muutenkin sivusto näyttää olevan jo ihan hyvässä käytössä.

Tätä juhlistaakseni olen nimennyt sivuston sen ylläpito-ohjelmassa alphasta betaksi. Emme minusta aivan vielä ole siinä vaiheessa, että voisi sanoa sivuston olevan valmis – ja milloin keskustelusivustot nyt ylipäänsä tulevat valmiiksi? – mutta joka tapauksessa on otettu suuria askeleita.

:champagne: Tätä juhlistaakseni olen poistanut sivun yläreunassa olleen “Sivusto on rakenteilla” viestin. Jee! :champagne:

5 tykkäystä

Onnea foorumille!:slight_smile:

Sitten kymysys: voiko käyttäjä itse pyytää kirjoituskieltoa määräajaksi, esim puoli vuotta? Juuri nyt ei olisi aikaa ja resursseja tähän ja sillä saisin pysyttyä varmemmin poissa.

Inhoan tuota ominaisuutta että johonkin paljon aikaisemmin postattuun viestiin kommentoidaan vain vastaamalla ilman sitaattia. Jos haluaa tietää, mistä oli kyse, pitää klikata kuvaketta, jolloin ei enää helposti pääse samaan paikkaan takaisin. :tired_face:

Mobiililla vai tietokoneella? Koska jälkimmäisellä ainakin pitäisi olla mahdollista avata viesti, johon on vastattu niin, että se avautuu tarkasteltavan vastausviestin yläpuolelle.

Kännykässä nyt ainakin.

Nyt en ymmärrä. Viestiä maalaamalla saan itse lainausnamiskan, joka lainaa vain maalatun kohdan ja luo linkin lainattuun viestiin. Myös kännykällä, riippumatta viestin iästä.