Samaa mieltä, ja koska kumpikin kirjoittaja on lähtenyt pois helluntailaisuudesta, minua kiinnostaa heidän nykyinen suhtautumisensa itse ilosanomaan: uskovatko Jumalaan, uskovatko Jeesukseen Kristukseen, uskovatko armoon ja ikuiseen elämään, ja kuinka suhtautuvat kadotukseen. Ville Mäkipellolla on suosittu tuubikanava (yli 160 000 tilaajaa), jossa hän on hieman henkilökohtaista elämäänsä avannut:
https://www.youtube.com/@vmakipelto/videos
MIKSI EROSIN HELLUNTAISEURAKUNNASTA?
VÄITTELEN TOHTORIKSI RAAMATUN MUUTOSHISTORIASTA
Pintapuolisesti saan sellaisen vaikutelman, että hänen mielestään Raamatussa on vain inhimillinen puoli. Jonkin verran hänen näkemyksiään ja suhtautumistaan Kirjoituksiin avaa myös tämä seuraava:
HOMOJEN PARISUHDETTA EI KIELLETÄ RAAMATUSSA
Minua oikeasti kiinnostaa, mitä asioita perinteisestä kristinuskosta tämä Ville Mäkipelto on valmis hyväksymään ja mitä hylkäämään. Ja sama kysymys myös kirjan toiselle kirjoittajalle, joka toimii luterilaisen kirkon pappina. Mutta en anna mitään arviota etukäteen, vaan luen mielenkiinnolla, kuinka pitkälle kirjoittajat ehkä haluavat heikentää Raamatun ja erityisesti Uuden testamentin arvovaltaa ja erityisesti sen jumalallista puolta.
LISÄYS:
MUN PARANORMAALI KOKEMUS: PUHUIN KIELILLÄ JA VAPISIN
Tuosta päättelen, että hänellä on helluntaitaustastaan huolimatta (tai jopa siitä johtuen) varsin outo ja negatiivinen näkemys kielilläpuhumisen lahjasta. Ehkä hänen oma kokemuksensa ei ollut aito.