En ole suhtautunut siihen mitenkään. Suhtaudun kriittisesti siihen että nimität Suomessa toimivaa kristillistä seurakuntaa terroristeiksi siksi että korona leviää. Haluat vain tehdä kristityistä epäinhimillisiä hirviöitä.
D
En ole suhtautunut siihen mitenkään. Suhtaudun kriittisesti siihen että nimität Suomessa toimivaa kristillistä seurakuntaa terroristeiksi siksi että korona leviää. Haluat vain tehdä kristityistä epäinhimillisiä hirviöitä.
D
En ole puhunut kristityistä mitään pahaa. Päinvastoin kehunut evlut seurakuntien vastuullisuutta. Miksi vääristelet sanomisiani.
Tässä nyt vaan on esimerkki siitä, miten toimii internet. Internetissä saa kuka tahansa sanoa mitä vaan ja lukea mitä vaan, ja uskoa mitä itse haluaa uskoa. Minulla ei ole mitään Attea vastaan, mutta objektiivisestihan Atte viittasi kristilliseen seurakuntaan puhuessaan terroristijärjestöstä.
Internetissä ei ole kovin paljoa vastuuta mistään. USA:ssa sitten alkaa näkyä mitä siitä seuraa, kun poliittisen kentän vastustajia sanotaan kannibaaleiksi ja pedofiileiksi ja ihmiset siis IHAN OIKEASTI uskovat näin.
“Vanhaan hyvään aikaan” totuus virtasi alaspäin jonkinlaisessa hierarkiassa. Oli pappeja, uutistenlukijoita, opettajia, professoreita jotka kertoivat miten asiat olivat, ja auktoriteetteihin uskottiin. Tämä systeemi oli JOLLAIN TAVALLA parempi. Nyt saa kukin itse valita oman tampax-totuuden, joka vaihdetaan huomenna uuteen.
Minä nyt hiukan autan Diakonia… kopsausta aiemmista viesteistä:
"…Olisko kyse jostain mennariporukasta, jossa maskin käyttö on osoitus epäuskosta…
Vai oliko tarkoituskin vähän edesauttaa lopunaikoja.
Lailla pitäisi tuollaiset terroristijärjestöt, jotka tahallaan levittää tautia, kieltää…"
Enkä viitannut. Älä vääristele sinäkin sanomisiani.
Niin, no tämä nyt on tosiaan sitä internettiä. Minä en näe muuta tapaa tulkita tuo ylläoleva. Sinulla on oma versio tapahtuneesta. Kai se jää siihen.
Edit: tämä on oikein hyvä esimerkki internetistä! Näin toimii USA:n politiikka. Mahdollisena seurauksena sisällissota taikka ainakin laajamittainen sekasorto kaduilla. Jäämme odottamaan loppuvuotta, aikaa vaalien jälkeen USA:ssa.
Minun mielestä sana seurakunta ilman lisämääreitä tarkoittaa normaalisti nimenomaan kristillistä seurakuntaa.
Jyväskylän joukkoaltistumisuutisen luettuani ajattelin ensimmäisenä, että vanhoillislestadiolaisten syntymäpäiväseurat. Tai häät. Perheet ovat suuria jo ties monennessako sukupolvessa. Sadan ihmisen joukko saadaan kokoon jo siitä, että on esim. äidin 60-vuotissyntymäpäivä vaikka olisi kutsuttu pelkästään lapset puolisoineen ja lapsineen tai muu vastaava esimerkki lestadiolaisjuhlista. Syntymäpäiväseurat ovat siinäkin mielessä yksityistilaisuus, että ne voidaan järjestää ihan vaikka kotona. Lestadiolaiskodit yleensä ovat tilavia. Ei tarvitse vuokrata mitään rauhanyhdistyksen tai seurakunnan tiloja. Minun sisarusparvessa on näitä suurempia synttäreitä juhlittu kotona. Hyvin on mahduttu vaikka meitä on paljon. Onhan me totuttu että meitä on ja aina mahdutaan 
Seuraavaksi aloin mietiskelemään, voisiko olla Hankasalmen leirikeskuksessa ollut joku lapsileiri, perheleiri, isät ja pojat leiri tms. Näitähän noissa rauhanyhdistysten leirikeskuksissa jatkuvasti järjestetään. Hankasalmi sen verran pieni paikkakunta noin muuten, että jos asiaa ei haluttu julkisuuteen juuri sen tähden, ettei lestadiolaiset joudu kansan hampaisiin. En tiedä
. Mielestäni se kuuluu Jyväskylän keskussairaalan piiriin. Anskuttimen kommenttiin yhdyn. Ei ole oleellista mikä hengellinen ryhmä on kyseessä vaan se ymmärretäänkö koronarajoituksia noudattaa kaikissa olosuhteissa.
On muitakin kristittyjä kuin ev. lut. Usea ihminen täällä on jo todennut saman: nimitit kristillistä seurakuntaa terroristijärjestöksi. Olet bannisi ansainnut.
Selittelysi vain pahentaa asiaa.
D
Enkä nimittänyt. Eikä totuus ole mikään äänestysasia.
Montako menehtynyttä tarvitaan, jotta tahallinen järjestäytynyt suojauksesta välittämätyömyys ei ole enää hyväksyttävää ?
Tämä ei ole mitenkään henkilökohtaista, mutta miten ihmeessä selität tämän?
“Lailla pitäisi tuollaiset terroristijärjestöt, jotka tahallaan levittää tautia, kieltää”
Sana “tuollaiset” viittaa “mennarijärjestöihin”. Menestysteologiset seurakunnat ovat kristillisiä seurakuntia. Jos tarkoitus oli edistää lopunaikoja, niin sehän viittaa kanssa kristillisiin seurakuntiin.
On aika erikoista, että sanot myös että “totuus ei ole äänestysasia”. Mutta omissa puheissasi ei ole sisäistä logiikkaa? Ehkä et ole koskaan perehtynyt logiikan sääntöihin…?
Ehkä kolmannen kerran totean, että tämä on nyt oikein hyvä esimerkki siitä, miten internet toimii. Totuus nimenomaan on sellainen, että ei edes saman nettisivun sisällä ole mitään väliä onko loogisia yhteyksiä olemassa. Meinaan siis internetissä.
Miten ihmeessä tämä nyt sitten liittyy siihen, mistä väitellään? Nythän on kiista siitä, sanoitko kristillisiä järjestöjä terroristijärjestöiksi. Tämä kysymys ei ratkaise kiistaa, vaan tässä on jokin sekava logiikka, joka ei oikeasti mene niiden sääntöjen mukaan joita esim. yliopistossa opetetaan.
Minä olen tosi kauan sitten ollut yliopistossa sellaisella kurssilla jolla opetettiin logiikan sääntöjä. Mutta ne säännöt ovat ilmeisesti ihan vailla arvoa nettikeskustelussa.
Siinä oli useita vaihtoehtoja. Lauseet ei viitanneet toisiinsa.
Ja jos kerran oli tahallista, niin silloin on terroristijärjestö.
Tahallisuuteen viittaa kyllä se, että tuo seurakunta ei ole tullut esille ja pyytänyt anteeksi epähuomiossa tehtyä mokaa… Salailu ja piilottelu on vastuun pakoilua.
Internetin toiminnasta olen samaa mieltä. Poimitaan yksi sana ja yhdistellään omia ennakkoluuloja ja saadaan maalattua taudin levittäjien arvostelija pahaksi kristittyjen vihaajaksi.
Tämä on hirvittävän kieroutunutta puhetta! Mutta viidennen kerran totean että tämä on hieno esimerkki internetin toiminnasta.
Näissä keskusteluissa on mm. jonkinlainen “feedback loop”. En tähän hätään taaskaan keksi suomenkielistä vastinetta. Lähtökohtasi on se, että kristityt ovat pahoja. Kaikki mitä sinulle sanotaan, vahvistaa tätä käsitystä.
Objektiivinen fakta on mielestäni, että sanoit kristillisiä seurakuntia terroristijärjestöiksi. Minä en tiedä mitään muita seurakuntia, jotka odottaisivat lopun aikoja. Kontekstin huomioon ottaen, eli siis kun olemme kristillisellä foorumilla, on mielestäni syytä olettaa että viittasit kristillisiin seurakuntiin.
Siitä ei mitenkään päästä yli eikä ympäri että sanoit jotain kristillistä seurakuntaa, jonka identiteetti ei kumminkaan selvinnyt, terroristijärjestöksi. Nyt yhtä aikaa kiellät sanoneesi näin, ja annat yhä ymmärtää että tuo järjestö tietenkin on terroristijärjestö, jos se kerran tahallaan levittää koronaa. Logiikkasi on siis pelkkää PUUROA.
On hyvin erikoista, että jatkat vihjailua siitä, että tuo seurakunta on “terroristijärjestö” ja yhtä aikaa syytät meitä pahoiksi kun me “syytämme” sinua.
Tämä ei ole mitenkään henkilökohtaista, mutta mielestäni sinun tulee ehdottomasti saada bannia tässä vaiheessa keskustelua.
Samaa mieltä. Tuplasti. Ei tuollainen kristittyjen halveeraaminen ole foorumin sääntöjen mukaista.
D
D
No korjataan sitten, että vihjasit jonkun seurakunnan olevan paha, eli siis voisi ajatella kyseessä olleen yhden (1) seurakunnan.
Nuo syytöksesi eivät pahemmin haittaa minua, koska ymmärrän että pitäisi olla objektiivinen. Jos siis olen sanonut jotain väärin, sehän olisi hyvä korjata.
Selvästikin ulkoistat suuren osan asioista, mutta en pysty arvioimaan tiedostatko itse asian vai ei. Donald Trumpin puheissa on havaittavissa sellainen mekanismi, että jos hän taikka hänen kannattajansa syyllistyvät johonkin, hän syyttää siitä vastapuolta.
Tottakai on niin, että minun puheissani ja toimissani on samoja piirteitä. Minä siis saatan myöskin ansaita bannin, jos ei nyt niin ehkä tulevaisuudessa.
Happy now? Haluan bannin.
Nyt uutisissa puhutaan “uskonnollisesta yhteisöstä”. Ei enää seurakunnasta. Mikähän sakki lienee…
Haluan banaania, 20 merkkiä
Hyvä että selvisi, ketkä ovat hölmöilleet.
Eipä nopeasti googlaillen paljon tästä saa selvää, mutta ilmeisesti jonkinlainen karismaattinen herätyskristillinen porukka on kyseessä, ja ranskankielinen nimi saattaa viitata Afrikasta tulleisiin saarnamiehiin, joilla taitaa olla usein lopunajallinen tatsi kun he perustelevat seurakuntia. Maassamme on paljon helluntailais- ja karismaattisista yhteisöistä kotimaassaan irronneita muuttajia, jotka valitettavasti eivät usein löydä suomalaisesta jäyhästä kristillisyydestä kotia, vaikka heitäkin toki on ja tunnenkin.
Tämä nyt arvailua, nimi vain on tiedossa, ja se että pastori ei ole kovinkaan luotettavan oloinen, kun ei taida ottaa reilusti vastuuta vaan vähättelee esim. tilaisuuden väkimäärää.
Vaikka atte tässä nyt taas provoilee ja riehuu, niin ollaan nyt rehellisiä ja muistetaan tämä lause. Atte ei siis syytä kristinuskoa yleensä tai uskontoja yleensä vaan erottelee sen ketkä toimivat vastuullisesti ja ketkä eivät. Minä teen samoin. Uskonnoilla ON uhreja, ja osa uskovista ON höperöitä.