Paavi Franciscus "lakkautti helvetin"

Tuota ennen mainitsemani Neljännen lateraanikonsiilin kohta mainitsee kuitenkin juuri rangaistuksen olevan ikuinen.

Maat, jotka tunnen hyvin, Brasilia, Argentina, Uruguay, Filippiinit maita, joissa katolisuus on valtion suojeluksessa. Näiden maiden evankelis-helluntalaiset seurakunnat ovat syntyneet ja kasvavat entisillä katolisilla. Katolinen kirkko ei missään ole vihan tai edes juuri keskustelun kohde. Näin oli Italiassakin, kun paavin sanelema Buffarini-Guidi laki astui voimaan. Lain nimi oli :“Laki helluntalaisuuden tuhoamiseksi”. Laki lopullisesti poistettiin v. 1958. Olen asunut Italiassa vuodesta 1958 lähtien tai se on ollut toinen kotini vielä neljä vuotta sitten. On vieläkin, mutta kirjoilla olen nyt Suomessa. En ole yhtään katolista kirkkoa paheksuvaa mainintaa kuullut saarnoissa kaikkina näinä vuosikymmenenä. He ovat olleet ulkopuolisia, jotka Jumala on luvannut hoitaa. Ovat myös esim. Italian uskovien evankelioinnin kohde, niinkuin on muissakin mainitsemissani maissa.

8 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Offtopic-aarrearkku

Ilmeiseti San Gennarolle:

Ilmoitat 8 viestin siirrosta johonkin muualle.
Voit varmaan kertoa minulle, missä ne on vai onko ne poistettu?
Tietysti miksi tällainen operaatio? Onko tarkoitus jatkaa tätä keskustelua jotenkin ja jossain?

Ketju, johon viestit siirrettiin, näkyy tuossa yllä (Off-topic aarrearkku) linkkinä. Viestit siirrettiin, koska ne eksyvät tämän keskusteluketjun aiheesta (ks. ketjun otsikko).

Löytyi, kiitos!

Eli voin halutessani palata ketjuun, jos keskityn tuohon “lakkautti helvetin”?

“Offtopic aarrearkku” on roskakorin kaunisteltu nimi.

Ketju suljettiin automaattisesti 90 päivän kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.