Rukouksia ukrainalaisten ja heidän naapureidensa puolesta

Olisiko sinulla jaettavaksi terveisiä tai rukouspyyntöjä sodan keskeltä tai liepeiltä?

Sansan FB-sivulta luin seuraavan viestin:

Kiovan messiaanisen srk viesti: Saimme eilen illalla tällaisen viestin ystävältämme Kiovasta:

”Tunnemme teidän rukoustukenne. Joskus tapahtuu jotain todella selittämätöntä, ihan kuin näkymätön käsi todella ohjaisi luoteja ja muita ammuksia meistä pois niin, että ne lentävät ohitse.

Saamme voittoja hyvin vaikeissa tilanteissa, aivan kuin joku johtaisi niitä.
Muutumme näkymättömiksi viholliselle, mutta itse näemme heidät täydessä pimeydessä ja tiedämme mitä ja miten toimia.
Tämä kaikki rohkaisee meitä ja antaa voimia. Uskomme, että itse Herra Jeesus puolustaa Ukrainaa.
Pyydämme, älkää lopettako rukouksianne, vaan rukoilkaa yhä edelleen. Tarvitsemme teitä!”

7 tykkäystä

Sain tuon viestin sunnuntaina myös itsekin. Herra siunaa ja varjele Ukrainaa. Olen rukoillut enkeleitä Ukrainan ylle ja sellaisista kuulemma on jopa havaintoja. Ainakin symbolisesti.

5 tykkäystä

Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda meitä syntisiä!

8 tykkäystä

Ps. 46:7-12: “Kansojen meri kuohuu, valtakunnat horjuvat, maa järkkyy hänen äänestään. Herra Sebaot on kanssamme, Jaakobin Jumala on turvamme. (sela) Tulkaa ja katsokaa Herran tekoja, hänen voimansa herättää pelkoa kaikkialla. Koko maailmasta hän hävittää sodat, hän särkee jousen ja taittaa keihään, hän tuhoaa kilvet tulessa.»Lakatkaa te huolehtimasta! Tietäkää, että minä olen Jumala, kaikkia kansoja mahtavampi, korkein koko maailmassa.» Herra Sebaot on kanssamme, Jaakobin Jumala on turvamme. (sela)”

7 tykkäystä

Viesti yhdistettiin ketjuun: Hyvä tapa rukoilla

Nyt kun myös Suomi on tavallaan Venäjän “etupiiriä” on meidän ehkä syytä lukea huolella ensi Sunnuntain teksi ja miettiä kuinka hyvin se sopii rukoukseksi? Sota on Herran ei meidän. Voimme sijoittaa myös Suomen ihan hyvin muutamiin kohtiin tuossa tekstissä.

2Aik 20:1-20: “Senjälkeen tulivat mooabilaiset ja ammonilaiset, ja heidän kanssaan myös muita paitsi ammonilaisia, sotimaan Joosafatia vastaan. Niin tultiin ilmoittamaan tästä Joosafatille: “Suuri joukko tulee sinua vastaan meren toiselta puolelta, Aramista, ja katso, he ovat jo Hasason-Taamarissa”; se on Een-Gedissä. Silloin Joosafat peljästyi ja kääntyi kysymään Herralta ja kuulutti paaston koko Juudaan. Niin Juuda kokoontui etsimään apua Herralta; myös kaikista Juudan kaupungeista tultiin etsimään Herraa. Ja Joosafat astui esiin Juudan ja Jerusalemin seurakunnassa, Herran temppelissä, uuden esipihan edessä ja sanoi: “Herra, meidän isiemme Jumala, sinä olet Jumala taivaassa, ja sinä hallitset kaikkia pakanakansain valtakuntia. Sinun kädessäsi on voima ja väkevyys, eikä kukaan kestä sinun edessäsi. Sinä, meidän Jumalamme, karkoitit tämän maan asukkaat kansasi Israelin tieltä ja annoit sen ystäväsi Aabrahamin jälkeläisille ikuisiksi ajoiksi. He asettuivat tänne ja rakensivat täällä sinulle, sinun nimellesi, pyhäkön sanoen: ‘Jos meitä kohtaa joku onnettomuus, miekka, rangaistustuomio, rutto tai nälänhätä, niin me astumme tämän temppelin eteen ja sinun eteesi, sillä sinun nimesi on tässä temppelissä; ja me huudamme sinua hädässämme, ja sinä kuulet ja autat’. Ja katso, siinä ovat nyt ammonilaiset ja mooabilaiset ja Seirin vuoristolaiset, joiden alueen kautta sinä et antanut israelilaisten kulkea, kun he tulivat Egyptin maasta, vaan nämä kääntyivät heistä pois eivätkä tuhonneet heitä. Katso, nyt he kostavat sen meille: he tulevat karkoittamaan meitä maasta, joka on sinun omasi ja jonka sinä olet antanut meidän omaksemme. Meidän Jumalamme, etkö tuomitse heitä? Sillä me emme mahda mitään tätä suurta joukkoa vastaan, joka hyökkää meidän kimppuumme, emmekä itse tiedä mitä tehdä, vaan sinuun meidän silmämme katsovat.” Kaikki Juudan miehet seisoivat siinä Herran edessä pikkulapsineen, vaimoineen ja poikineen. Ja Herran Henki tuli seurakunnan keskellä Jahasieliin, Sakarjan poikaan, joka oli Benajan poika, joka Jegielin poika, joka Mattanjan poika, leeviläisen, joka oli Aasafin jälkeläisiä, ja hän sanoi: “Kuunnelkaa, kaikki te Juudan miehet ja Jerusalemin asukkaat ja sinä kuningas Joosafat. Näin sanoo teille Herra: Älkää peljätkö älkääkä arkailko tätä suurta joukkoa, sillä sota ei ole teidän, vaan Jumalan. Menkää huomenna heitä vastaan. Katso, he nousevat silloin Siisin solaa pitkin, ja te kohtaatte heidät laakson päässä, itäänpäin Jeruelin erämaasta. Mutta silloin ei ole teidän asianne taistella. Astukaa esiin, seisokaa ja katsokaa, kuinka Herra pelastaa teidät, Juuda ja Jerusalem. Älkää peljätkö älkääkä arkailko; menkää huomenna heitä vastaan, ja Herra on oleva teidän kanssanne.” Silloin Joosafat kumartui kasvoillensa maahan, ja kaikki Juudan miehet ja Jerusalemin asukkaat lankesivat Herran eteen, rukoilemaan Herraa. Ja ne leeviläiset, jotka olivat Kehatin ja Koorahin jälkeläisiä, nousivat ylistämään Herraa, Israelin Jumalaa, ylen korkealla äänellä. Mutta varhain seuraavana aamuna he menivät Tekoan erämaahan. Ja heidän lähtiessänsä Joosafat astui esiin ja sanoi: “Kuulkaa minua, te Juudan ja Jerusalemin asukkaat. Uskokaa Herraan, Jumalaanne, niin te olette hyvässä turvassa, ja uskokaa hänen profeettojansa, niin te menestytte.””

2 tykkäystä

Välitän tämän Kylväjän työntekijältä saamani rukouspyynnön.

Sain tämän juuri ukrainalaiseen kirkkoon linkitetystä rukouslinkistä… Uskon, että me kaikki rukoilemme, mutta tämä on ratkaiseva yö :pray:

Viime hetken pyyntö Ukrainan kirkolta

Rakkaat ystävät, veljet ja sisaret kaikkialta maailmamme. Käännymme puoleenne tällä meidän kaikkien pimeällä hetkellä, kun räjähdysten tummat pilvet peittävät auringon pääkaupunkimme yllä. Tänä iltana Venäjän federaation eliittierikoisjoukot hyökkäävät yhdessä Tšetšenian joukkojen kanssa yhteen maailman vanhimmista ja kauneimmista kaupungeista, Itä-Euroopan henkisestä pääkaupungista - Kiovan kaupungista. Katuprikaatit ovat jo käynnissä Kiovassa, ja pääkaupunkia puolustavat kaikki, joka osaa käyttää asetta, myös eläkeläiset, opiskelijat ja koululaiset.
Seuraava yö ja huominen ovat kriittisiä, vaakalaudalla on kaikki, mihin koko sivistynyt maailma on tähän mennessä uskonut ja rakentanut. Kyyneleet silmissämme pyydämme sinua viettämään kaiken tämän ajan paastoamalla ja rukoillen Jumalaa riippumatta siitä, millä aikavyöhykkeellä olet. Rukoile Herraa suojelemaan meitä hullujen laumoilta, jotka haluavat pilkata Jumalan uskoa ja totuutta.

Lähetä tämä viesti kaikille ystävillesi, perheellesi ja ystävillesi Euroopassa, Aasiassa, Amerikassa ja kaikkialla maailmassa!

Rukous on vahvempi vihollinen!

Rakkaudella ja toivolla Herrassa.
Veljesi ja sisaresi Ukrainasta​:blue_heart::yellow_heart: Judy Pelleboerilta

10 tykkäystä

Lepanton kuningatar, auta Ukrainaa!

“Mother of God, save Ukraine, Mother of God, bless your children, Mother of God, grant us all victory.”

Kiovan suur-arkkipiispa Svjatoslav, Ukrainan Kreikkalaiskatolisen Kirkon primas.

1 tykkäys

Työtoverini aviomiehen vanhemmat ja muita sukulaisia on Mariupolissa eikä heihin tietenkään ole saatu yhteyttä pitkään aikaan. Herra, armahda, että selviäisivät hengissä sieltä!

13 tykkäystä

Rukoilkaamme Mariupolin, aikamme Thermopylain, sankarien puolesta. Heidän on nähtäväsit taisteltava viimeiseen mieheen, koska Venäjä ei aio ottaa vankeja. Myös siviiliväestön puolesta on syytä rukoilla Herraa, että hän estäisi kansanmurhan tuossa kaupungissa.

9 tykkäystä

ĶNK!

Presidentin puhe.
Meni roska silmään.

https://www.president.gov.ua/en/news/privitannya-prezidenta-ukrayini-volodimira-zelenskogo-z-veli-74529?fbclid=IwAR0t0WPF42TnLsPNTwfczleFe5EycqN7EbQjx9Fn4FWoeh4QHj9HOVc914M

Kaikkien sotaa haluavien ja sen jatkumista suunnittelevien puolesta, että he näkisivät omassa elämässään sen suunnan mihin heidän tulee kasvaa.
Terveet eivät tarvitse parantavaa rukousta vaan sairaat.
Sodasta kärsiville rukousta sen puolesta että he jaksavat olosuhteista huolimatta säilyttää uskonsa.
Kaikille rukousta voimien saamiseksi jatkuvan kääntymyksen tekemiseen.

4 tykkäystä

Näin me olemme sitten turtuneet sotaan lähialueellamme, nyt jo reilusti yli 3 kuukautta sitä on käyty. Odotettua, mutta myös murheellista.
Kun meillä ei ole välitöntä vaaraa, ja kun ei heittäydy järjettömiin sota-, Nato-, Venäjä- jne. someriitelyihin, on omaa ja läheisten mielenterveyttä ihan hyväkin suojella yrittämällä elää niin normaalisti kuin voi.
Mutta silti, alkukesän pakahduttavan kauneuden keskellä: Rukous järjettömän kärsimyksen keskellä elävien puolesta nousee huulille, yhdessä avuttomuuden tunteen kanssa. Tuntuu, että ei meillä voi olla huoletonta kesäiloa, kun Euroopassa soditaan ja keskuudessamme on myös niitä jotka ovat tulleet tänne turvaan samalla kun heidän omaisensa ja ystävänsä jäivät kuoleman vaaraan ja ehkä ovat kuolleet.

Herra armahda meitä, Kristus armahda meitä.
Herra, anna Ukrainan sodasta kärsiville toivoa, anna uskoa sinun rakkauteesi, vaikka sitä on nyt kaikkien vaikea nähdä.
Anna voimia kaikille omaisensa menettäneille, ja sitä pelkääville.
Varjele niitä jotka on viety pakolla Ukrainasta Venäjälle.

Herra, armahda tätä syntiinlankeemuksen seurauksena sodista ja raakuuksista kärsivää ihmiskuntaa. Anna meille viisautta ja rakkautta suhtautua oikealla tavalla kärsiviin, ja varjele meitä vihan kierteeseen joutumisesta. Anna meille uskoa, että voisimme kaiken keskellä palvella sinua ja muistaa että tämän elämän kärsimysten jälkeen sinulla on varattuna meille ikuinen ilo, poikasi Jeesuksen Kristuksen kautta.

Tule, Pyhä Henki ja valaise sydämemme.

6 tykkäystä

Minun kirkossani papit ja diakonit sanovat ektenian anomuksissa suunnilleen näin: “Anna rauhantahtoa ja sovintomieltä Ukrainassa sotiville.”

5 tykkäystä

Sitä rauhantahtoa pitäisi löytyä enemmän Putinin leiristä. Sotilaat kentällä ovat hyvin pitkälle vain valtaapitävien marionetteja. Pitää siis nähdäkseni rukoilla vain yleisesti rauhan puolesta.

1 tykkäys

Eikö P. sodi Ukrainassa?

1 tykkäys

En jaksa alkaa tähän leikkiin!

I Tuukan kirjoitus, joka pitää sisällään
( ainakin itselleni tuntemattoman) kohti käyvän rukouksen: