Ruotsin ev.-lut. kirkko palautti naispappeuden vastustajan pappisoikeudet

Uusi Tie - lehden päätoimittaja Leif Nummela kirjoittaa lehden tämän viikon pääkirjoituksessa mielenkiintoisesta episodista Ruotsin kirkossa. Jo pappisoikeudet menettänyt pastori sai oikeudet takaisin valitettuaan päätöksestä Ruotsin kirkon valituslautakunnalle. Taustalla oli pastorin ilmoitus siirtyä Missionsprovinssen i Sverige (Ruotsin Lähetyshiippakunta) piispan alaisuuteen, koska hänen hiippakuntaan oli valittu nainen piispaksi.

Hieno klikkiotsikko ketjulla. :face_with_monocle:

Ihan sama kuin pääkirjoituksessa. Pelkäätkö, että saa liikaa klikkauksia :grinning:

Eikun loukkaannun ja irtisanoudun klikkiotsikoista riippumatta aiheesta tai foorumista.

1 tykkäys

Voisiko sen muuttaa jotenkin itse asiaa kuvaavaksi? Siitä seuraisi pelkkää hyvää, se olisi ystävällistä ja samalla palvelus kaikille.

2 tykkäystä

Suomessakin on koitettu tätä samaa argumentaatiota Tampereen hiippakunnassa. Ei mennyt läpi, pappi menetti pappisoikeudet. Suomessa ei ole valitustuomioistuinta jos ei hallinto-oikeus sitten. Ruotsin tapaus on looginen ja he seuraavat tunnustusta ja luterilaisuuden muotoperiaatetta. Ongelma vaan on se, että tässä sekoitetaan kortit, tässä ei ole syytä iloon.

Ehdottomasti hieno päätös Ruotsin kirkolta, vaikka se ei minua nyt niin kovin heilautakaan, kun olen kansankirkosta eronnut jo kauan sitten.

1 tykkäys

Minusta “Ajankohtaista” osiolle voi aivan hyvin laittaa klikkiotsikoita, koska näillä tämän alueen viesteillä uutisluonne.

Eikä voi. Yhtä ärsyttävää se on uutisissakin.

Nyt toki ketjulla on ihan hyvä otsikko, joka närästää vähemmän. Kiitos siis tästä!

2 tykkäystä

Ketju suljettiin automaattisesti 90 päivän kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.