Tekninen testi-, kokeilu- ja ilmoitusketju

Ei ollut tarkoitus lähettää sulle mitään viestiä!

Mitään vahinkoa ei tietenkään tapahtunut. Mutta kuten Nienna selittää edellä, sivulla on melko lähekkäin kaksi painiketta, joissa molemmissa lukee “Vastaa”. Ylempi niistää vastaa “henkilökohtaisesti” edelliseen viestiin, alempi “ketjukohtaisesti”. Ilmeisesti painoit vahingossa väärää nappulaan.

Ei ainakaan mulla nyt mobiilissa näy mitään kahta vastaa-nappulaa.

Voikohan softaa tältä osin parantaa?

Kyllä minulla näkyy 2 nappulaa mobiilissa.

Pitääpä kokeilla, meneekö uusi viesti aina kärkeen.

Screenshotin saisko? Mulla ei näy muuta kuin yksi nuoli, joka käsittääkseni on juurikin tuo vastaa-nappula.

Tuossa näkyy kaksi Vastaa -namiskaa. Sininen laatikko on yleinen vastaus ketjuun osoittamatta vastausta kenellekään tietylle henkilölle. Hieman ylempänä oikealla olevasta mustasta nuolesta puolestaan voi vastata ko. kommenttiin.

1 tykkäys

Siis tarkennatteko, että mikä on ongelma? Ongelmakuvaus, niin lähetän sen eteenpäin (englanniksi, voin kääntää itse) discoursen omalle forkalle…

Joo siis näkyy noi kaksi nappulaa, mutta kyse oli nyt siitä, että jos vastaa ketjun viimeiseen viestiin, niin lopputulos näyttää samalta, painoipa kumpaa tahansa nappulaa.

Mistään ei siis näy, onko vastaus tarkoitettu nimenomaan viimeiseen viestiin vai yleisesti viestiketjuun.

Havainnollistetaan. Nyt vastaan TV:lle painamalla hänen ylläolevan viestinsä alanurkassa olevaa vastaa-painiketta. Hän saa siitä ilmoituksen, mutta viestini oikeaan ylänurkkaan ei tule merkkiä muille lukijoille siitä, että tämä viesti on vastaus juuri TV:lle. TV:n viestissä ei myöskään ole merkintää, että siihen on tähän mennessä yksi ihminen vastannut.

1 tykkäys

Nyt taas vastaan koko ketjuun.

1 tykkäys

Ja nyt vastaan Silvanukselle. Koska hänen viestinsä ei ole ketjun viimeisin viesti, tulee viestini oikeaan ylänurkkaan merkintä, että tämä on vastaus Silvanuksen viestiin. Silvanuksen viestiinkin tulee merkintä, että siihen on vastattu.

1 tykkäys

@Nienna ja @TV2, foorumilla on seuraavat asetukset:

  1. suppress reply directly below
    Älä näytä vastausten lukumäärää viestissä, jos ainoa vastaus on seuraavassa viestissä.
  2. suppress reply directly above
    Älä näytä vastauksena-painiketta viestin yläreunassa, jos viestissä on vastattu vain edelliseen viestiin.
  3. suppress reply when quoting
    Älä näytä vastauksena-painiketta viestin yläreunassa, kun viestissä on lainaus.

Laitoin keskimmäisen pois päältä. Muut ovat edelleen päällä.

1 tykkäys

Nyt toimii hyvin.

Testi

[details=Malinovski]
Sivu 538: Pyhät ihmiset, jotka ovat muuttaneet pois tästä elämästä ja tulleet osallisiksi taivaallisesta kirkastumisesta Jumalan enkelien ja ainoan välimiehen – Kristuksen kera, myötävaikuttavat maallisen seurakunnan jäsenten [/details]sd

Juu, eipä tuota poistettua viestiä näe edes itse, joten ihan rauhalllisin mielin tässä voi olla.

Miten tänne tehdään pelkkä linkki johonkin sivuun tai vaikka toisen ketjun tiettyyn viestiin niin että se näkyy vain URLina eikä sellaisena ruutuna kuin esim. elokuvaketjuun viestiin tuli? Siis tänne: https://uskojarukous.fi/t/elokuvaketju-etta-edelleen-tietaisimme-mita-katsoit/256/24?u=susilammas

Ja miksi tämä nyt näkyy vain URLina mutta kun äsken aivan samalla tavalla kopioin yhdestä ketjusta linkin ja yritin siirtää sen viestiini, siihen tuli samanlainen kuin tuolla elokuvaketjussa?

Ja kun nyt sain tehtyä pelkän URL:n myös tuonne valitusketjuun - miksi URLissa näkyy lopussa minun nickini eikä sen joka linkitettävän viestin on kirjoittanut?

:astonished:

Tämä foorumi tuntuu minusta edelleen hankalalta eikä aika riitä opetteluun.

Lyö tyhjä väli ja laita linkki sitten, niin pitäisi tulla ns. Onebox.

Nimesi on siinä, koska foorumi seuraa, kuinka monta ihmistä painaa sun laittamaa linkkiä.

1 tykkäys

Kokeiluviesti, miten tämä oudonnäköinen foorumipohja toimii.
Muokkauksia voi tehdä.

Lainaus?