Voihan herättäjäjuhlilla joku puhua ihan asiaakin, mutta hyvin suuri mahdollisuus on päätyä satutunnille. Kieltämättä aika turhauttavaa on etsiä neulaa heinäsuovasta, kun parempaakin on tarjolla.
Ei ilmoitus vaan kysymys. Onko kellään kokemusta seurakuntien juhannutapahtumista Helsingissä? Mitä suosittelette? Julkisilla pitäisi päästä hyvin lähelle.
Tai jos ei seurakuntien, niin jokin muu juhannusaaton tapahtuma, johon pääsisi helposti ja jossa ei tarvitse paljon kävellä. Tapahtuman pitäisi myös olla alkuillasta.
Viime juhannuksena oltiin Roihuvuoren seurakunnan leirikeskuksessa Laajarannassa Helsingin Laajasalossa, jossa sauna ja makkaratarjoilua ja yhteislaulua. Kiva ja kaunis paikka. Ohjelma tavanomaista. Pääsee metrolla ja bussilla kävelyetäisyyden päähän.
Helsingin seurakuntayhtymän omistamassa Mustasaaressa, joka sijaitsee Seurasaaren selällä, on koko perheen juhannustapahtuma.Sinne mennään lautalla (moottoriveneellä) Taivallahden rannasta. Ensimmäinen vuorovene lähtee klo 12.Tapahtuma päättyy jo 20.30,jolloin viimenen lautta lähtee kaupunkiin. Raitis,kiva tapahtuma..
Katsoin tuota, mutta sopiiko se kuusikymppisille? Itse muistan Mustasaaren nuorten paikkana.
Hiukan mietin myös sitä venettä, jos ei mahdukaan juuri siihen vuoroon, mihin olisi menossa…
He seilaavat edestakaisin ja ihmiset jonottavat rannalla.Ainahan johonkin vuoroon mahtuu. Lapsiperheiden lisäksi Mustasaari sopii nimenomaan vanhemmille ihmisille. .Nuorisollle ko juhannusjuhlat voivat olla liian kesyt -ja päättyvät liian aikaisin.
Olin katsonut jo Helsingin seurakuntien sivuilta juhannustapahtumia ja kiva juttu oli että suosittelitte juuri niitä kahta, jotka vaikuttivat kiinnostavilta. Pitää vielä katsoa, kumpaan pääsemme helpommin.
Evankeliumijuhlista näkyy olevan julkaistu nyt saapumisohjeet, myös julkisilla liikevälineillä kulkeville. Aika moneen Karkussa päiväaikaan pysähtyvään junaan on tarjolla pikkubussiyhteys juhlapaikan ja juna-aseman välille. Ihan kaikkiin ei ole. Kyyti on tarjolla vapaaehtoiseen 5 euron hintaan, eli kyytiä tarjotaan myös ilmaiseksi. Koska pikkubussin kyytiin mahtuu vain rajallinen määrä ihmisiä kerralla, eikä ihan jokaiseen junaan ole kyytiä, on sivustolla julkaistu myös paikallisen taksin yhteystiedot niille, jotka haluavat varmistaa kyydin. Koskenee erityisesti junalle meneviä, koska juna kulkee aikataulussa ja siitä myöhästyminen on kriittisempää kuin jos matka juna-asemalta juhlapaikalle kestää vähän enemmän kuin on aiottu. Tällainen aikataulu näkyy olevan juna-aseman ja juhlapaikan välisillä ajoilla:
Rautatieasema - Juhla-alue
Perjantai 27.6.
klo 11.00 (juna Tampereelta klo 10.44 ja Porista klo 11.00)
klo 16.45 (juna Tampereelta klo 16.44)
klo 17.10 (juna Porista klo 17.09)
klo 18.45 (juna Tampereelta klo 18.44)
klo 19.10 (juna Porista klo 19.09)
Lauantai 28.6.
klo 8.45 (juna Tampereelta klo 8.42)
klo 11.10 (juna Porista klo 11.00)
klo 12.45 (juna Tampereelta klo 12.44)
klo 14.45 (juna Tampereelta klo 14.44)
klo 15.10 (juna Porista klo 15.09)
klo 16.45 (juna Tampereelta klo 16.44)
klo 17.10 (juna Porista klo 17.09)
Sunnuntai 29.6.
klo 8.15 (juna Porista klo 8.14)
Juhla-alue - Rautatieasema
Lauantai 28.6.
klo 16.30 (juna Poriin klo 16.44)
klo 16.55 (juna Tampereelle klo 17.09)
Sunnuntai 29.6.
klo 14.30 (juna Poriin klo 14.45)
klo 14.55 (juna Tampereelle klo 15.10)
Kansanlähetyspäivät alkoivat tänään iltapäivällä Ryttylässä. Opiston rehtorin Niilo Räsäsen puhe n. kohdasta 40 minuuttia alusta. Ohjelma jatkuu iltamessulla klo 19 ja jatkuu sunnuntaille asti. Nettilähetykset klmedia.fi ja radiointi Radio Patmos - Kristillinen radio - Kuuntele myös netissä
Avajaiset
https://www.youtube.com/live/sc-dY86Aq30?si=39btud-97h1zFzc8
Iltamessu
Oliko Jo D. Nummelan linjapuhe jossakin? (Hyvä ja selventävä)
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään.
"Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispoista.
Kohdasta 57 min alkaa"
Uutta tietoa Lähetyshiippakunnan kesäjuhliin pääsystä. Vitosen maksava liityntäkyyti Loimaan asemalta juhla-alueelle pe - su, joka junalta ja joka junalle.
Tärkeä tieto ja mahdollisuus meille autottomille. Pitkä miinus LHPK:lle siitä etteivät kerro tästä uudesta palvelusta. Eivät facessa lainkaan eivätkä sivuillaan ainakaan näyttävästi. Kun sitä ei ole ennen ollut, ei kukaan osaa sitä itse etsiä, se löytyy jos keksii etsiä.
Ja voi maksaa rahalla ja kortilla.
Olin jo alistunut kohtalooni, etten sinne pääse, mutta ilouutinen kantautui tietooni, tosin ei hiippakuntalaisten kautta.
Tarkemmat tiedot kesäjuhlan sivulta Https://www.lhpk.fi/kesajuhla/saapuminen
Satchel, miksei tätä kerrota osioissa Uutiset tai Ajankohtaista? Kuinka paljon porukkaa jääkään pois kun eivät tiedä että ilman autoa pääsee?
Ja miltä niistä tuntuu jälkeenpäin, jotka olisi tulleet, mutteivat tienneet?
En ole tulossa mutta löysin heti kun katsoin juhlan tietoja. Jos on juhlaan tulossa, niin eiköhän niillä juhlan sivuillakin käy. Itse ainakin ilman muuta katson myös saapumisohjeet, kun olen johonkin isoon tapahtumaan menossa.
En tiedä, en tee sivujen kanssa enää mitään.
Minulle on loogista etsiä tietoa kesäjuhlasta kesäjuhlien omalta sivulta. Infottavaa on paljon ja on mielestäni mielekästä kasata kaikki yhteen paikkaan.
Eikö kukaan ymmärrä pointtiani? Eihän voi olla tulossa, jos on vain se tieto, ettei julkisilla pääse, ei silloin tule mieleen katsoa juhlista mitään tietoa. Kukaan meistä autottomista ei tutkistele tietoja esim Todistajaseuran tai SLT kesäjuhlista, koska ne ovat saavutettavissa vain omilla autoilla, se on tehty selväksi.