No niin, nyt ollaan vallattu Vatikaanikin. Melkein.
Tuota, tuota…Rukousnauhaa ei nyt yleensä suositella kaulassa kannettavaksi…Minä ihmettelen tätä maskotti hahmoa…
Arkkipiispa Fisichella ottanee mielellään vastaan palautetta. Minulla ei ollut osaa suunnittelutyössä.
Hyppäsivät kerralla 2000-luvulle. Myös monimuotoisuus näkyvissä, eri ihonvärejä eri hahmoilla. Olisi ehkä sulattelemista monille luterilaisille meidän maassamme.
Monen luterilaisen kirkon haaste on kansallisuus. Kun on oltu vaikkapa Suomen kansankirkko ikiajat, niin vaikka Kirkon universaalius periaatteessa tiedetään hyvin, sen todeksi eläminen on hankalampaa.
Banderollikeissi jatkuu muslimien kommentteineen:
Vai että viesti on tarkoitettu vain muslimeille. Miksi se sitten on yleisellä paikalla?
No tuosta nyt menee muslimeja koko ajan ohi. Jehovat ja mormonit siinä feissaa yleensä.
Mutta täysin yleinen paikka, kuten @Anskutin korosti. Yhtäläisesti ei siellä riipusristin kantamiseen ohjeistavia tauluja kristityillekään suunnattuna ole. Toki ei kristityillä ole tuollaista ohjetta, vertauskuvallisesti vain.
Niin, se on julkinen alue ja siihen vedoten banderollimuslimi aikoo jatkaa toimintaansa.
64 viestiä yhdistettiin ketjuun: Koulun uskonnollisuus
Hansasiltasaga jatkuu canceloinnilla. Kiista tosin jatkuu.
Onhan tuo ihan selvä juttu. Vaikka tilaan on pääsy periaattessa kaikilla aukioloajan puitteissa, on se osa yksityistä liikerakennusta, jossa omistajalla tai hallinnoijalla pitää olla oikeus määrätä mitä siellä saa tehdä.
MUUN muassa Bah vetoaa toiminnassaan siihen, että silta on julkista tilaa. Kiinteistöyhtiö tulkitsee tilannetta eri tavoin.
”Meidän käsityksemme on, että se on yksityinen kiinteistö, ja kiinteistön omistajalla on oikeus rajoittaa sen käyttöä.”
Samaa mieltä. Nyt tuli traktaattijengillekin lähtö.
En ole niitä nähnyt kohta kai kymmeneen vuoteen siellä.
Mä oon ja jehovia ständeineen.
Jospa ne eivät haittaa omistajaa.
Ville Rannan oma näkemys :
Ville Ranta | Naiset! Pukeutukaa näin!:
Isä Damaskinoksesta kuvaa, sanaa ja videota. Hienoa!
Hän ottaa kantaa myös konservatiivisuuden ja naispappeuden puuttumisen vuoksi ortodoksisesta kirkosta kiinnostuneiden tilanteesta.
Tämän vuoden Vuoden kristillinen kirja -palkinnon valitsi Samppa Lajunen ja kirja on Pirjo Kotamäen säeromaani Petäjäistä leipää ja taivaallista hunajaa. Paavo Ruotsalaisen matkassa (Herättäjä-Yhdistys).
Yleisöäänestyksen voitti Aaron Ibrahimin teos islamin muureja murtamassa. Arabipojan tie muslimien herättäjäksi (Avainmedia). Tätä minäkin äänestin ihan aiheen perusteella, vaikka en lukenut ehdokaskirjoista ensimmäistäkään.