Saisi olla maailman media huolissaan kansanmurhiksi ja vainoiksi kehittyvistä väkivallanteoista, vaikka uhrit olisivatkin noita kristittyjä - Christian Lives Matter, too. Ja ovathan tapetut itsekin mustia. Black Lives Matter - even if they are those christians, too!
BLM:n koko idea vaan on, että päästään (taas kerran) syyllistämään valkoisia. Afrikka-keissiin ei saada tätä tulokulmaa, koska tappajatkin ovat mustia. Sori. ei sovi narratiiviin, ei sitten niin mitenkään
There are about 200 Christians remaining in the governorate of Idlib. In 2010 there were about 10,000.
Minulle oli yllätys, että jopa 200. Mutta näin käy, kun sillä “uskonnolla” ei ole väliä. Ei saa olla. Täällä Lännessä siis. Tai täältä meiltä katsottuna.
Sekulaarille liberaalille tämä ei merkitse yhtään mitään, mutta samainen humaani “universalisti” ei tajua sitä, että erään toisen uskonnon jihadistiset edustajat ovat ajaneet nuo tuhannet kristityt pois Idlibistä.
Ja näyttää jopa siltä, että siinä missä mikä tahansa itseään kunnioittava länsimaa pommittaisi nämä partaveikot pois, näitä ihmiskloaakkeja näytetään jopa suojeltavan Syyriassa, koska se Venäjä. Toki, mm. USA on dronettanut heikäläisiä, mutta Assad ja Venäjä ei saa missään nimessä tehdä samaa. Koska, näitä jihadisteja tukeva NATO-Turkki saattaisi taasen suunnata liian paljon Moskovan suuntaan.
Uskonnolla on merkitystä Lännelle. Sekulaarille sellaiselle, varsinkin, jos se haluaa sellaisena jokseenkin pysyä. Suomut pois silmiltä, islamilaiset maat ajavat aina jossain määrin aina EU:ssakin islamilaisten eurooppalaisten kautta uskontoaan tavalla, joka on ristiriidassa demokratian, liberalismin ja LBGT+ kanssa.
Milloin ääri-islamilaisten vihapuhe seksuaalisia vähemmistöjä vastaan nostetaan tapetille? Löytyykö esim. Suomesta tarpeeksi arabiankielen osaajia turvallisuusviranomaisia? Tuskinpa. Ja samalla islaminuskoisten määrä senkun lisääntyy Suomessakin.
Iloitkaa ja riemuitkaa, EU teki Azerbaidžanin diktaattorin Ilhamin kanssa 2. miljardin euron arvoisen energiayhteistyösopimuksen.
Ulkoministeri Haavisto taasen tapasi Qatarin johtajan.
Tässä, näissä diileissä on kyse EU:n pyrkimyksestä vähentää riippuvuutta Venäjän kaasusta. Tämä pyrkimys täysin oikea. Ehdottomasti.
Mutta samalla muistettava, että kristittyjen ja varsinkin armenialaisten sellaisten kannalta tämä ei tiedä hyvää. Miksi?
Koska Qatar oli ihan amerikalaistenkin tutkijoiden ja asiantuntijoiden mukaan Syyrian monikansallisten jihadistien merkittävin tukija, Turkin jälkeen. Saudi-Arabia oli samalla listalla kolmantena/neljäntenä. Qatar tukee Turkin lailla EU:n sisällä radikaalia sunnilaisuutta suosivia imaameja ja moskeijoita.
Ja sitten diktaattori Ilham Aliev, joka on kaikilla mittareilla Lukasenkaa ja Putinia kovempi diktaattori. Tämä EU:n sopimus antaa hänelle lisää selkänojaa valloittaa loputkin Vuoristo-Karabaghin armenialaisalueet, jotka Stalin liitti vastoin armenialaisten tahtoa osaksi Azerbaidžania (Huom. yleensä täällä Lännessä halutaan eroon tai korjata Stalinin rikokset, mutta ei kun kyseessä on Artshak!) ja todennäköisesti myös osia Armeniasta itsestään Turkin avulla.
Muita Venäjän kaasua korvaavia tulevat olemaan sellaiset demokratia/ihmisoikeusjättiläiset kuin Algeria ja Egypti.
Ja me kristityt olemme kuulemma niitä, jotka emme välitä ihmisoikeuksista, arvosta demokratiaa ja liberaalia lainsäädäntöä. Mutta kuten sanoin, riippuvuutta Venäjän kaasusta on vähennettävä, mutta sillä tulee olemaan äärimmäisen “putinmainen” veronsa kristityille Euroopassa, mutta erityisesti Armenian suunnalla. Ja Qatarissa muuten homoseksuaalisuus on yhä laitonta.
Ja näin Euroopassa, laaja tuore rapottti kirkkoihin, kristittyihin ja kristinuskoon kohdistuvasta vihasta ja vainosta aivan viime vuosina:
Tämä saattaa tietysti olla liikaa vainotuista kristityistä huolissaan oleville Oikean Median (sionisti)kristityille ja toimittaja Juhani Huttuselle Kirkko & Kaupunki -läpyskässä, mutta soisin heidän joskus miettivän hieman holistisemmin ja analyyttisemmin ihan Lähi-idän kristittyjen kannalta, miksi he ovat mielestään ahtaalla ja mitkä muhamettilaisuuden suunnat nämä vainotut kristityt kokevat vaarallisina.
Yhdelläkään sionisti-kristityllä, joka ei väkevästi vaadi Israelin -ja usein Yhdysvalloille tärkeän- kannalta tärkeän äärisunnilaisen maan sulkemista samanlaisilla pakotteilla kuin tänään suht syystä shia-Irania, ei ole minun silmissäni mitään oikeutta puhua Lähi-idän vainotuista kristityistä.
Ja muistanpa erään pro-Israel - toimittajan pitäneen liikuttavasti “Ei koskaan enään” -plagaattia sylissään Holokaustin uhrien muistoksi, mutta samalla kristityllä ei ole mitään plagaattia kun tulee armenialaisten kristittyjen kansanmurhan muistopäivä. Hän ei tuomitse sitä, että Israel ei tunnusta armenialaisten kansanmurhaa, ei sitä että Israel on diktaattori Ilhamin tärkein aseistaja - ja pitää itseään vielä “vainottujen kristittyjen” ystävänä.
Suomessa riittää kummasti kristinuskovihamielistä intoa.
Ateismin “uskonpuhdistus” yrittää kitkeä viimeisetkin viittaukset kristinuskoon.
Iltalehti tänään:
" Barokkikonsertin peruminen hämmästyttää – Näin kommentoivat orkesteri ja kuoro
Peruuntuneen barokkikonsertin orkesterin ja kuoron edustajat kommentoivat esityksen kristillisyydestä aiheutunutta metakkaa."
Tänään klo 17:42
Suomalaisen barokkiorkesterin ja Helsingin kamarikuoron yhteisesityksen peruminen Uudellamaalla sijaitsevassa peruskoulussa on aiheuttanut tyrmistystä.
– Etenkin itse olen ollut järkyttynyt. Juttelin myös kuoron edustajien, hallituksemme puheenjohtajan ja taiteellisten suunnittelijoiden kanssa, hämmästelee barokkiorkesterin toiminnanjohtaja Laura Kajander.
– Kyllä me jaamme tämä, että mitä ihmettä – toki itse kukin erilaisin painotuksin.
Keskiviikkona ohjelmassa ollut barokkikonsertti peruttiin, koska esitys olisi sisältänyt uskonnollisia viittauksia. Kyseessä on Georg Friedrich Händelin säveltämä Messias-oratorio, joka perustuu Jeesuksen elämään.
Kajander kertoo, että esityksen hanketuottajan mukaan perumiseen oli vaikuttanut viime vuoden tapaus Hämeenlinnassa, jossa uskonnoton lapsi oli kuullut koulussa laulun Jeesuksesta."
Jos Jeesus ja kristinusko pitää pestä pois hiekalla ja lipeällä hangaten kaikkialta yhteiskunnastamme, niin vähän jää jäljelle.
Joulukin kai pitää peruuttaa ja kieltää, ja pääsiäinen.
Kirkot lanataan kauppakeskuksiksi.
Kirjallinen suomenkielikin kai pitää kieltää, kun se (ateismin kannalta) vääräuskoinen kirjakielemme isäkin oli pappismies.
Hullua aikaa elämme, ja hulluksi on Suomikin tullut.
“No country for old men!”
Tämä tapaus on jo kahdessa ketjussa esillä, ja kouluketjussa siitä keskustellaan.
On vähän rajua liittää tämä keissi Vainotut kristityt -aiheeseen.
Minulle tulee Open doors -lehti, ja sen mukana päivittäiset esirukousaiheet. Pyrin muistamaan joka aamu niitä, joita vainotaan oikeasti. Henkeä uhataan ja ihmisiä myös tapetaan ja kidutetaan. Hyvin monessa maassa ei voi julkisesti tunnustaa uskoa ilman hengenvaaraa. Meillä tuohon on vielä matkaa. Saamme kokoontua, saamme julistaa evankeliumia. Ja puolustaa kristillistä kulttuuriperintöäkin.
Tässä Messias-jupakassa on myös se ilmiö että ei vastakkain ole suoranaisesti ateistit ja uskovaiset. Kysymys on ennenkaikkea typeryydestä: Pelätään seuraamuksia mutta unohdetaan että *koko länsimainen kulttuuri, musiikki ja taide on täynnä Raamattua ja kristinuskoa. Jos näitä ei opeteta, vaan ne piilotetaan, jää suuri määrä lapsia ja nuoria juurettomuuteen ja kulttuurisokeuteen.
Vastakkain ovat ennen kaikkea kulttuurin ja taiteen ymmärtäjät ja niitä ymmärtämättömät pösilöt.
Sikäli tämä tapaus sopii Vainotut kristityt -ketjuun, että jostainhan ne vainot alkavat. Kyllä Suomessa on selvästi näkyvissä kehitystä kristittyjen kannalta huonompaan suuntaan. Jos asiaa ei edes tiedosteta eikä siihen puututa, niin on vain ajan kysymys mitä täälläkin vielä tullaan näkemään ja kokemaan.
Huonommaksi menee meillä kristinuskon asema, mutta on lähellä, että pöyristelyssämme kadotetaan se, mitä on todellinen marttyyrius ja vainon alla eläminen. Itsekin pöyristyn näistä uutisista. Mutta pitää muistaa, ettei kristityn elämän kuulukaan olla helppoa ja mukavaa. Usko tuo mukanaan tavalla tai toisella häpeää ja epäsuosiota, ristin kantamista. Meidän pitäisi muistaa niitä jotka eivät julkisesti saa olla kristittyjä ja kiittää Jumalaa että meillä on sellainen lupa ja myös mahdollisuus julistaa evankeliumia kaikille.
Ajatuksemme eivät sulje pois toisiaan.
No, en tiedä pitäisikö sulkeakaan.
Kun ketjun otsikko on Vainotut kristityt, kannattaa ehkä tutustua todellisiin tällä hetkellä vainottuihin.
On tämä ainakin vainoa kristinuskoa kohtaan ja se pyritään hävittämään. Siitä on vain askel siihen, että vaino kohdistuu myös kristittyjen ruumiiseen kuten historia karusti opettaa. Eivät ihmiset muutu sivistyneemmeksi sillä se olisi vastoin sitä totuutta, että olemme läpikotaisin vihamieliset Jumalaa kohtaan.
Miten käy Syyrian kristitylle vähemmistölle?
" Burning of Christmas tree triggers protests in Syria – video
Protests broke out in Christian communities across Damascus on Monday night after footage circulated on social media appearing to show gunmen setting a Christmas tree ablaze in the Christian-majority town of Suqaylabiyah, near Hama
Eikä vain joulukuusen kimppuun, vaan myös kirkkoon:
" Armed Attack on Church in Hama, Syria
December 24, 2024
Armed assailants attacked a church in Hama, Syria, on December 18, damaging property and desecrating Christian graves.
In a separate incident on December 23, a group of eight men burned a Christmas tree in the Christian-majority town of Suqaylabiyah, near Hama.
These incidents reflect growing violence against religious minorities, heightening security concerns in the region."
Tätä oli odotettavissakin. Al Assadista eroon pääseminen oli ns pyrrhoksen voitto kuten Saddamin kaatuminen Irakissa. Kun tilalle tuli selkeän islamistinen porukka niin pian on sharia laki täysimäärisesti käytössä.
Mitä tämä tarkoittaa? Onko Libanonissa, Marokossa, Afganistanissa ja Saudi-Arabiassa Sharia-laki täysimääräisesti käytössä?
Kyllä ainakin Afganistanissa on naisilla karmeat oltavat. Kuulostaa kovastikin sharialailta.
Kovin sekavahan se tilanne Syyriassa on ja aika näyttä jatkon. Israelin ja Turkin pitäisi ainakin lopettaa omat sähläyksensä siellä.
Extremistit polttivat joulukuusen mutta toisaalta nykyinen hallinto julisti joulupäivän yleiseksi vapaapäiväksi ja kaduilla marssittiin ristien ja Koraanien kanssa sulassa sovussa:
Siihen shariaan sisältyy aika paljon muutakin kuin rikosoikeus. Ei tyhjene pelkästään kivityksiin tai muihin kammotuksiin. Eikä Afganistan ole mikään malliesimerkki tuskin edes muslimimaailman mielestä, miten sitä tulee tulkita.