Vanhat foorumit

No se oli alhaalla aika pitkään, mutta nyt pitäisi systeemin toimia. Katsotaan, edistyykö homma…

3 tykkäystä

Mulla ainakin käy kyllä todella hitaalla ainakin välillä. Sivujen latautuminen kestää ja kestää.

Se johtuu siitä, että nyt samalla palvelimella on yhden discoursen sijasta KOLME discoursea. Ajan tällä hetkellä asennuksia niihin screenissä, mutta kunhan asennus on tehty, niin suljen ne - vanhat foorumit eivät vielä ole sijoitettuna noihin ohjelmiin. Pitää katsoa, onko tässä virtuaalikoneessa (halvin mahdollinen) tarpeeksi puhtia pitää kolmea erillistä containeria käynnistä - luulen, että ei, ja pitäisi miettiä jotain parempaa ratkaisua.

Se johtuu siitä, että nyt samalla palvelimella on yhden discoursen sijasta KOLME discoursea. Ajan tällä hetkellä asennuksia niihin screenissä, mutta kunhan asennus on tehty, niin suljen ne - vanhat foorumit eivät vielä ole sijoitettuna noihin ohjelmiin. Pitää katsoa, onko tässä virtuaalikoneessa (halvin mahdollinen) tarpeeksi puhtia pitää kolmea erillistä containeria käynnistä - luulen, että ei, ja pitäisi miettiä jotain parempaa ratkaisua.

Juu vähän takkuista on latautuminen tällä hetkellä.

Mutta iso kiitos @Silvanus että olet käyttänyt omaa aikaasi koko päivän tämän monimutkaisen asian selvittämiseen! :pray::clap::heart:

3 tykkäystä

Päädyin tekemään toisella tavalla, mutta mietin kyllä, että tuollainenkin osoite voisi olla, sieltä voisi olla linkit arkistoihin.

No niin, ilmeisesti foorumi oli jonkin aikaa alhaalla. Luulin, että kyse oli pelkästään siitä, ettei se jaksanut pyörittää kolmea foorumia yhtä aikaa, mutta näköjään serveri olikin down down. (Luultavasti unohdin pyöräyttää ylös snapshotin jälkeen… Mea culpa.)

Annan foorumin olla nyt hetken yksistään, laitan parin päivän päästä taas kaksi arkistofoorumia pyörimään taustalle. Ne ovat ns. testivalmiita, eli kaikki tiedot on olemassa, mutta serverin kapasiteetin vuoksi niiden pyörittäminen yhtä aikaa on aika vaikeaa. Muuttamalla asetuksia hieman voisin saada ne pyörimään samassa, mutta katsotaan asiaa myöhemmin.

7 tykkäystä

Eikös vanhat foorumit ole enää pelkkiä staattisia html-sivuja? Luulisi että ne eivät hidastaisi palvelinta kun niille ei ohjautune juurikaan liikennettä tällä hetkellä? :thinking:

(Vai pyörivätkö nekin yhä Discoursen päällä?)

Eivät ole staattisia, vaan juurikin omia Discourse-ohjelmistojaan. En ole vielä löytänyt hyvää D2HTML konversiota.

Tämä tietenkin hidastaa.

Ehdottaisin, että jos saat ne konvertoitua staattisiksi HTML-sivuiksi, niin koko viestinketjun kaikki viestit tulisivat aina yhdelle HTML-sivulle. Hakutoimintojen kannalta tämä olisi mahtavaa, ja jos sisältö on pelkkää tekstiä, niin pitkätkään ketjut eivät ehkä olisi liian raskaita sivuja.

2 tykkäystä

Voisiko noille foorumeilte saada linkit? Jos ne nyt pyörivät taustalla, eivät ne nyt aivan älyttömästi hidasta. Meinaan että jos menee hankalaksi, niin tälläkin pärjäisi.

Korjaan: nyt on aika hidas

Testatkaa.

urforum.uskojarukous.fi
ueforum.uskojarukous.fi

5 tykkäystä

Molemman linkit tuntuvat toimivan. Viestien ulkonäössä on ongelmia. Ruudullani näkyy tällaista, eli quote-toiminto ei pelaa:

[quote=“Max, post:5, topic:55”]Katolisessa kirkossa naispappeutta vaativat ryhmät yleensä vaativat myös pappien selibaatin purkamista sekä avioeron, esiaviollisen seksin, homoseksin, masturbaation, ehkäisyn ja abortin hyväksymistä ynnä muuta vastaavaa. Mutta hei, sehän kuulostaa ihan Suomen evlut-kirkolta… ;)[/quote]

Ei oikeastaan. Ei niitä vaadita - meitillä saa hullun tai fundiksen leiman jos puhuu kielteisesti noista jutuista. Paitsi selibaatista, sitä saa arvostella. Vaikka onkin ihan okei ja kaunista jos joku sinkku kertoo olleensa puoli vuotta selibaatissa etsiessään itseään tai jotain.

1 tykkäys

Kiitos näistä. Etenkin alkufoorumilla on paljon kiinnostavaa keskustelua ja toivoisi että ne olisivat jossain luettavissa. Jo se, että teksti on luettavissa riittää, vaikka kirjautuminen ja lainaukset eivät toimisikaan.

1 tykkäys

Kiitos Silvanus vaivannäöstä! Hyvin pelaavat!

1 tykkäys

Kirjautumista ei ole tarkoituskaan mahdollistaa, olen sen tietoisesti poistanut käytöstä, jottei tule ongelmia, että joku alkaa poistaa arkistosta viestejä tms.

Minun ajatukseni on, että käyttäjienvälinen keskustelu on suljettuna, eikä sitä pääse enää kukaan lukemaan. Tai no ehkä voidaan tehdä tämän foorumin käyttäjille tunnus, jolla niitä pääsee lukemaan, mutta ei enää muuttamaan.

Ja tutkijoille käyttäjienvälinen voi olla avoin perustellusta pyynnöstä.

1 tykkäys

Eihän käyttäjienvälinen keskustelu tarkoita kahdenkeskisiä keskusteluja? Siellä on ainakin matskua jota ei ole muille tarkoitettu. Näkyykö ip-osoitteet jostakin jollekin?

Kyllä urforumin käyttäjillä pitäisi olla lukuoikeus omiin teksteihinsä.

D

1 tykkäys

Aika hidas on minulla nyt foorumin latautuminen…

Ei tarkoita. Käytin tuota ilmaisua tarkoittaessani keskusteluita, mitkä näkyvät kirjautuneille. Ei kirjautuneet eli kuka tahtoi, pystyi näkemään (ainakin eilen) asioita mitä en ainäkaan minä toivonut missään vaiheessa julkisiksi, esim rukouspyynnöt.