Vanhat foorumit

Kiitos näistä. Etenkin alkufoorumilla on paljon kiinnostavaa keskustelua ja toivoisi että ne olisivat jossain luettavissa. Jo se, että teksti on luettavissa riittää, vaikka kirjautuminen ja lainaukset eivät toimisikaan.

1 tykkäys

Kiitos Silvanus vaivannäöstä! Hyvin pelaavat!

1 tykkäys

Kirjautumista ei ole tarkoituskaan mahdollistaa, olen sen tietoisesti poistanut käytöstä, jottei tule ongelmia, että joku alkaa poistaa arkistosta viestejä tms.

Minun ajatukseni on, että käyttäjienvälinen keskustelu on suljettuna, eikä sitä pääse enää kukaan lukemaan. Tai no ehkä voidaan tehdä tämän foorumin käyttäjille tunnus, jolla niitä pääsee lukemaan, mutta ei enää muuttamaan.

Ja tutkijoille käyttäjienvälinen voi olla avoin perustellusta pyynnöstä.

1 tykkäys

Eihän käyttäjienvälinen keskustelu tarkoita kahdenkeskisiä keskusteluja? Siellä on ainakin matskua jota ei ole muille tarkoitettu. Näkyykö ip-osoitteet jostakin jollekin?

Kyllä urforumin käyttäjillä pitäisi olla lukuoikeus omiin teksteihinsä.

D

1 tykkäys

Aika hidas on minulla nyt foorumin latautuminen…

Ei tarkoita. Käytin tuota ilmaisua tarkoittaessani keskusteluita, mitkä näkyvät kirjautuneille. Ei kirjautuneet eli kuka tahtoi, pystyi näkemään (ainakin eilen) asioita mitä en ainäkaan minä toivonut missään vaiheessa julkisiksi, esim rukouspyynnöt.

Kyllä täytyy sanoa että aika hitaaksi on käynyt tämä foorumi näiden vanhojen perinnäistarujen mukaan tulon myötä. Välillä saa kaksikymmentä sekuntia odottaa pyörivän rullan katselulla että teksti tulee julkaistuksi ja sitten tulee joku error ilmoitus. Sitten taas uusi yritys ja sama ilmoitus. Ja kolmannella kerralla menee perille.

5 tykkäystä

Tämä tarkoittanee myös ylläpidollisia toimia tämän mahdollistamiseen. Mikä tarkoittaa rahaa ja aikaa. En tiedä kiinnostaako ketään käyttää aikaansa siihen, että joku forumisti pääsee lukemaan, mitä kymmenen vuotta sitten on syönyt tai puuhastellut.

1 tykkäys

On kai se niinkin. Selailen joskus vanhoja google groupseja 90- ja 2000- luvun alusta, kun olin aktiivi siellä. Googlella on rahaa varmaan enemmän, kuin tällä foorumilla. Joskus jopa kiinnostaa mitä ajatteli toistakymmentä vuotta sitten.

D

1 tykkäys

Olipa kiva löytää vanhoja tuttuja ketjuja!

Juu. Mutta tämä nykyisen foorumin hitaus ei kyllä ilahduta…

3 tykkäystä

Jos foorumia ajattelee vanhojen kirjoitusten muistelupaikkana niin silloin on tärkein asia että nuo tekstit täältä löytyvät. Mutta jos foorumia ajattelee tässä ja nyt käytävän keskustelun pohjaksi niin silloin on kyllä auttamattoman hankaloittavaa kun tekstien avautuminen, kirjoituksiin vastaaminen ja lähetetyn tekstin korjaaminen on usein useampaan kertaan klikkaamisen takana koska kymmenien sekuntien aikana teksti ei mene perille tai aukea. Monesti lähetettävä teksti jää menemättä perille. Lähettämisen jälkeen joutuu katsomaan että se todella lähtee ja joutuu sen lähettämään kenties kolmeenkin kertaan ennenkuin se lopulta suostuu menemään.

1 tykkäys

Nyt pitäisi olla näkymättömissä!

1 tykkäys

Siis jääkö foorumi tällaiseksi? (Hitaaksi kuin vanha mankeli.)

Omasta puolestani sanoisin silloin ettei tänne ole mielekästä kirjoittaa tai edes lukea foorumia. Olen jo nyt saanut kramppeja käteeni jatkuvan klikkailun takia, kun sivut eivät lataudu eikä viestit ilmaannu ketjuihin niitä lähettäessä.

Jos saat kramppeja käteesi nettifoorumin vuoksi, niin huolestuisin ensi sijassa elämäntavoista eikä teknisistä yksityiskohdista. :grinning:

Aihe joka tapauksessa Veritylla oikea. Nykystandardeille foorumi toimii aivan liian hitaasti ja epävarmasti.

2 tykkäystä

Tein kolme itsenäistä alustaa, jotka pyörittävät kukin omaa foorumiaan. Siihen meni kokonainen työpäivä, alusta loppuun.

Voisimme vaihtaa tapaan, jossa olisi erilliset alustat: yksi alusta, joka pyörittää tietokantoja kaikille kolmelle foorumille, ja yksi alusta, joka pyörittää nettijuttuja jokaiselle kolmelle alustalle. Tämän selvittäminen vaatisi kokonaisen työpäivän, jollainen minulla on antaa tälle projektille vasta ensi viikon ma-ti-akselilla (tuolloinkin ehkä vain puolikas työpäivä).

4 tykkäystä

Minä en ole huomannut hidastumista.

Mitä selainta käytät? Ainakin Chrome ja Safari eivät ole normaalinopeuksisia minulla. Vai voiko tietokoneissa olla eroa? Minulla kyllä kestää välillä 30 sekuntia ja sitten katkeaa ja uusi yritys saattaa mennä läpi ja saa lähetetyksi viestin. Samoin foorumin selaisu saattaa katketa kesken virheilmoitukseen. Joskus kun lähettää niin viesti jää minuutiksi harmaaksi eikä siis tule näkyviin vaan on kuin matkalla vasta julkaistuksi. Silloin ei voi tehdä mitään ettei lähetys katkea. Joskus taas kun lähettää viestin pöytäkoneella ja se jää jumiin ja sitten katsoo foorumia ipadilta niin sinne viesti on tullut mutta pöytäkoneessa se on vielä harmaana. En usko että vika on kuitenkaan koneissa koska muissa sivustoissa toimii moitteetta.

2 tykkäystä