Yksityiset ilmestykset ja näyt

The faith will die out in France: three quarters of France will not practice religion anymore, or almost no more, the other part will practice it without really practicing it. Then, after [that], nations will convert, the faith will be rekindled everywhere. A great country, now Protestant, in the north of Europe, will be converted; by the support of this country all the other nations of the world will be converted. Before all that arrives, great disorders will arrive, in the Church, and everywhere.

La Saletten Neitsyt teki tällaisen lupauksen.

1 tykkäys

Ainakin ennustus Ranskan kansakunnan mittavasta luopumuksesta on jo käytännössä toteutunut. Kristinuskon jättämään hengelliseen tyhjiöön valuu hitaasti mutta varmasti muuan toinen monoteistinen uskonto…

4 tykkäystä

Ehkä lupaus pohjoisen kansan kääntymisestä koskisi meitä suomalaisia?

2 tykkäystä

Norja on pohjoisempi!

Tämä liittyy exääni, josta en aio tässä ketjussa alkaa valittaa, mutta eräs asia mietityttää liittyen hänen äitiinsä, jonka tapasin. Äiti puhui ystävästään, joka sai viestejä henkilökohtaiselta “Enkelioppaaltaan”. Näytti minulle viestin, jonka ystävänsä oli kirjoittanut korttiin. Sinänsä ihan oikeaa asiaa siinä oli, mutta silti vähän pisti miettimään.

Voiko tällaisissa tapauksissa luottaa siihen jos viestissä on ihan oikeita ja hyvän kuuloisia lohdun sanoja, vai onko kyseessä saatanan eksytys, riippumatta viestin sisällöstä?

1 tykkäys

Minusta yksityiset ilmesrykset tulee pääsääntöisesti pitää yksityisenä. Näin vältetään turha hämmennys kirkkokansan parissa.

Suomi ei muuten ole “great country” oikein millään mittarilla.

Eikös Raamattu kehota koettelemaan henget? Jos sanoma on hyvä ja rakentava, niin eikö sen voi ottaa vastaan sellaisenaan. Jos jossain vaiheessa alkaa tulla sellaista sanomaa, joka tuntuu väärältä, niin siinä vaiheessa voi pyytää, että ei enää kiitos tätä.

Kulttuurisesti oli. Ja olisi yhä, jos kansa ei olisi niin valtavan alistetussa asemassa. Historian painolasti suomalaisilta valloittajakansoja kohtaan.

Ilmestyksiä on monenlaisia, joista osa on tarkoitettu julkisesti ilmoitettavaksi. Jos Jumalan viestiä pääsee viemään, niin silloin se on ihan turhaa mietiskelyä se pahoittaako siitä joku mielensä vai ei. Sinänsä en ole ketjun aloituksessa olevaan ilmestykseen perehtynyt.

Pääsääntöisesti jos ajattelet, että Jumala on valinnut sinut viemään viestiä yhtään mihinkään, olet väärässä. Kyseessä on todennäköisesti kiusaus, jonka tarkoitus on saada sinut ylpeäksi ja tuomitsemaan lähimmäistäsi.

Taitaa riippua viestistä ja henkilöstä. En lähtisi kovin hanakasti tuomitsemaan esimerkiksi suurta osaa lähetystyöntekijöistä.

Ei ajatusta tulekaan muihin soveltaa. Muista tulee ajatella hyvää ja itsestä pahaa.

1 tykkäys

Enkelioppaat eivät kuulu kristinuskoon. Meitä opastaa Pyhä Henki.

[quote]Sillä seudulla oli paimenia yöllä ulkona vartioimassa laumaansa. Yhtäkkiä heidän edessään seisoi Herran enkeli ja Herran kirkkaus ympäröi heidät. Pelko valtasi paimenet, mutta enkeli sanoi heille: ‘Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle. Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus, Herra. Tämä on merkkinä teille: te löydätte lapsen, joka makaa kapaloituna seimessä.’ Ja samalla hetkellä oli enkelin ympärillä suuri taivaallinen sotajoukko, joka ylisti Jumalaa sanoen:
- Jumalan on kunnia korkeuksissa,
maan päällä rauha
ihmisillä, joita hän rakastaa.[/quote]

-P. Luukas

1 tykkäys

Kyseessä voi olla eksytys, vaikka viesti olisikin hyvä ja tottakin. Eksytys ei välttämättä kohdistu sinuun @Verity, vaan ehkä johonkin muuhun, joka saa tuollaisista enkeleiltä tulleista viesteistä tai kertomuksista tuollaisesta lohdutuksesta vahvistusta vaikkapa kannalleen, että hänen enkeliuskonsa on hyvä juttu ja voi jatkaa edelleen käymättä kirkossa. Monillahan on jokin “uskon kyllä Jumalaan, mutta en niin kuin kirkko opettaa” -uskontonsa.

3 tykkäystä

Siltä minustakin oikeastaan tuntui ja tuntuu. Olin hämmentynyt kun minulle näytettiin ylöskirjoitettu viesti. Tuttuja, kauniita ilmaisuja, joita en tarkkaan muista. Mutta “henkilökohtainen enkeliopas” kuulosti oudolta.

Pitää muistaa, että saatana tuntee kyllä evankeliumin ja kaikki “oikeat” sanat ja lauseet, jotka uskovalle voivat vaikuttaa tutuilta ja turvallisilta. Mutta tämä voi ohjata ihmistä väärään suuntaan, myös siten, että kiinnostus tällaisia ilmiöitä kohtaan itsessään tulee liian suureksi.

3 tykkäystä

Kaikenlaista pyörii nykyään enkeleiden ymv. ympärillä. Googlasin huvikseni “enkeliopas”, ja löysin mm. tällaisen sivun: www.adonai.fi/

Vähän jos New Agelta tai vastaavalta harhaisuudelta löyhkää ainakin tuo sivusto.

Jeesus on se opettaja, ei kirkko, mutta jos vaeltaa valkeudessa, ei sinne pimeys yllä. Tai jos sytytät valon, ei sen päälle tule pimeys, vaan pimeyden päälle tulee valo. Eikö siellä Raamatussakin puhuta jotakin lampuista ja lampunjaloista? Siis ajattelin vaan näin… ainakin ihminen itse tietää, että mistä hänen viestinsä tulee, muut sitten tietysti voivat epäillä, kuten ihmiset aina epäilevät.

Tuo valoasiahan tulee jo luomiskertomuksesta:

"Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.

Jumala sanoi: “Tulkoon valo!” Ja valo tuli. Jumala näki, että valo oli hyvä. Jumala erotti valon pimeydestä."

Tai Ilmestyskirjasta:

" Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle…

Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos. Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen, joka sanoi: “Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille … Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa…”

Näinhän ei aina ole. Siksi Raamatussa käsketään arvioimaan profetiat. Välttämättä se, joka profetoi, ei osaa itse arvioida kunnolla. Itse olen onneksi saanut olla mukana tilanteissa, joissa tilaisuudessa tulleisiin profetioihin on suhtauduttu varsin maltillisesti (ja toki myös valitettavasti tilanteissa, joissa profetiat on jätetty arvioimatta ja on vain hihkuttu innosta, että jotain profetioita tulee). Joskus profetoiva on itsekin kallistunut arvioinnin myötä sille kannalle, että välitetty asia ei ole Pyhästä Hengestä vaan jotain muuta, ehkä vain jotain profetoivan omaa tajunnanvirtaa jos ei nyt suorastaan pahoista hengistä.

Toki Raamatussa puhutaan paljon valosta, mutta en nyt ihan saanut kiinni, miten se ja nuo lainaamasi jakeet liittyvät tähän. Toisaalta siellä sanotaan myös, että Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

2 tykkäystä

Kirjoituksestasi tulee mieleen Pyhä Teresa, joka mm. levitoi. Hän pyysi, etteivät muut nunnat kertoisi asiasta muille, mutta pikku hiljaa tieto levisi, ja Teresa joutui kirjoittamaan inkvisiittorille selvityksen näyistään ja kokemuksistaan, joita sitten isot herrat arvioivat, että ovatko ne Saatanasta vai eivät. Kirja on myös suomennettu (Seppo A. Teinonen) nimellä Elämäni, Mi Vida. se on mainiota luettavaa - lopulta Teresa jo ryhtyy itse opettamaan oppi-isiään, mutta hän vältti kuitenkin rovion, ja on tänä päivänä tunnustettu kirkon opettaja.

Ávilan Teresa eli Pyhä Teresa (Teresa de Cepeda y Ahumada,[1] tunnettu paremmin nimellä Santa Teresa de Jesús tai Teresa de Ávila, 28. maaliskuuta 1515[1] Ávila, Espanja – 4. lokakuuta 1582[1] Alba de Tormes, Espanja) oli espanjalainen nunna, joka on julistettu pyhimykseksi. Ávilan Teresa oli vastauskonpuhdistuksen merkittäviä hahmoja ja karmeliittain sääntökunnan uudistaja. Hänet julistettiin autuaaksi vuonna 1614 ja kanonisoitiin 1622.[1]

Nyt en ymmärrä - vastauskonpuhdistus ja miten Teresa on siinä merkittävä hahmo? No, tämä nyt oli uutta minulle.

Laitetaanpa ylös, kun tuli vastaan:

Neurokirurgin hurja väite: Tietoisuus ei lopu kuolemaan

Yhdysvaltalainen neurokirurgi Eben Alexander on kohahduttanut maailmaa kertomalla kuolemanrajakokemuksestaan, jonka myötä hän uskoo tietoisuutemme olevankin aivoista riippumatonta. Katso haastattelu miehestä, joka vakuuttaa elämän jatkuvan kuoleman jälkeen.

Neurokirurgin hurja väite: Tietoisuus ei lopu kuolemaan - MTVuutiset.fi

Tämä on tyypillinen rajatilakokemus alussa, mutta pisimmälle mennyt mistä olen koskaan kuullut - yleensä ihminen palaa takaisin ennen kuin hän astuu valon portista.