Jeesus on se opettaja, ei kirkko, mutta jos vaeltaa valkeudessa, ei sinne pimeys yllä. Tai jos sytytät valon, ei sen päälle tule pimeys, vaan pimeyden päälle tulee valo. Eikö siellä Raamatussakin puhuta jotakin lampuista ja lampunjaloista? Siis ajattelin vaan näin… ainakin ihminen itse tietää, että mistä hänen viestinsä tulee, muut sitten tietysti voivat epäillä, kuten ihmiset aina epäilevät.
Tuo valoasiahan tulee jo luomiskertomuksesta:
"Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.
Jumala sanoi: “Tulkoon valo!” Ja valo tuli. Jumala näki, että valo oli hyvä. Jumala erotti valon pimeydestä."
Tai Ilmestyskirjasta:
" Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle…
Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos. Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen, joka sanoi: “Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille … Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa…”