Pyydän, älä ylitulkitse minua! En ole kehottanut ketään heittämään lääkkeitä pois! Kuten edellisessä viestissäni kerroin minulla on lääkkeitä ja käytän niitä joka päivä. Mutta pyydän ymmärtäkää minua sanoessani, etten luota niiden parantavan minua, sillä pitäisin tällaista luottamusta pakenemisena viikunanlehtien suojaan Aadamissa, jollaisena luottamuksen Jumalan sijasta niihin näen. Jumala on nähnyt hyväksi ohjata elämääni siten, että minun on noita lääkkeitä otettava, mutta ei siten, että luottaisin niihin hänen sijassaan.
Jos näet ongelminani olisi sairaudet, eikä synti, niin kuinka helppoa olisikaan Jumalan parantaa minut! Mutta nyt hän nähnyt hyväksi, että joudun käyttämään lääkkeitä, että olisin ns. “alatien kulkija”, enkä luottaisi itseeni, enkä ihmisiin. Paavalikin rukoili Jumalaa, että hän ottaisi häneltä pistimen pois, mutta Jumala näki hyväksi antaa sen olla, ettei hän ylpistyisi sanoen, minun armossani on sinulle kyllin. Näin hän on heikoissa väkevä, kuten sanookin osoittavansa voimansa heikoissa. Ajattelen niin, että samoin Jumala kohtelee meitä. Minäkin olisin, jos minulla ei olisi vastuksia elämässäni ajautunut harhaan, luottamaan itseeni Jumalan sijasta ja siten tähän maailmaan. Sellainen on syntiä.
Kun katson esim. uutislähetyksiä niin näen kuinka epäuskoiset ihmiset ovat materialisteja ja luulevat kaikkien asioiden olevan ihmisten hallussa, heidän ratkaistavissaan. Luotetaan järkkymättä ihmisviisauteen, “asiantuntijoihin”, vaikka heiltä on “pallo hukassa,” toisin sanoen Jumala hukassa, Korkean Veisun sanoin: “Minä avasin rakkaalleni, hänen kolkutettuansa, mutta rakkaani oli kadonnut, mennyt menojaan; minä etsin häntä, mutta en häntä löytänyt, minä huusin häntä, mutta hän ei minulle vastannut.” (Korkea veisu,5:6). Näin käy jos luovumme kasteen armosta, uskosta. Sen jälkeen meillä ei ole häntä vaikka juoksisimme koko maailman ristiin rastiin, kuten Luther sanoo. Meidän on "etsittävä Herraa silloin kun hänet löytää voidaan.“Kun olemme löytäneet hänet ja uskossa asettaneet luottamuksemme häneen, silloin olemme löytäneet kaiken.”