Ehtoollisella käymisen tarkoitus

Ei keskustelua voi uuvuttaa. Henkilöitä voi uuvuttaa. Jos uuvutan sinut, niin se on mahdollista. Mutta aineetonta tapahtumaa ei voi uuvuttaa. Kemiallisen tai mekaanisen prosessin voi “uuvuttaa” kuvaannollisesti.

Epäeleganttiudesta olen samaa mieltä. Mutta tasosi ei ole lähelläkään mitään, mitä olen tuossa edellä tehnyt. Eli yritä selittää auki edes jotain. Tee se vielä sillä tavalla, että et käytä tuota rasittavaa loitsuamisen ja velhoamisen kieltä, missä abstraktit asiat muuttuvat itsenäisiksi toimijoiksi.

Väinämöinen laulaa kissan suohon. Voi pojat. Taisin alkaa väärälle henkilölle.

Ymmärrät aivan väärin. Minulla ei ole mitään ongelmaa tehdä havaintoja helluntailaisuudesta. En usko helluntailaisuuden nimeämiseen, koska en harrasta sanamagiaa.

Ehkä pitäisi vähän moderointikeskustella, että mitä täällä on oikein sallittua sanoa. Minulla ei ole tähän mennessä ollut mitään tarvetta solvata ketään väittämällä häntä hoitoa tarvitsevaksi.

En voi. Enkä usko, että siitä syntyy keskustelua. Sen sijaan uskon, että varmasti monelle muulle ajatukseni käy ihan riittävän selväksi tuosta edeltä.

1 tykkäys