Itsekkyys, kohtuus ja toisten auttaminen

Tämä keskustelu kuuluisi jo säikeeseen Kristityt ja alkoholi, mutta tämän suuntainen lääke on jo olemassa, nimeltään naltreksoni. Minulla ei ole siitä henk. koht. kokemusta, mutta sillä on oma vankka kannattajakuntansa, mm. amerikkalainen näyttelijä Claudia Christian (tuttu Babylon 5 -faneille).

Tuttu näyttelijä on :wink:

Alkoholistien auttaminen on yksi juttu, mutta ei liene täysin mahdotonta ajatella, että myös itsekkyys tms usein negatiivisiksi tulkitut ominaisuudet voisivat olla lääkkeellä säädeltävissä.

Toisaalta näyttää siltä, että yhden positiiviseksi tulkittavan ominaisuuden muutoksen ohelle saattaa ilmestyä myös vahingollisia ominaisuuksia.

Oksitosiinia ei liene tämän perusteella syytä antaa lääkkeenä Pohjoismaisen Vastarintaliikkeen tms edustajille.

Sinä sen sanoit. :rofl:

Ei kukaan ole esittänyt "hiusten määrää todisteena mnkään puolesta tai vastaan :slight_smile:

Kysyin mikä mielestäsi on tuon kohdan sanoma. Siinä on vielä vähän syvempi sisältö kuin Jumalan kaikkitietävyys.

Oikeastaan se sanoma, minkä tuossa näen itse on, että Jumala on voimallinen herättämään kuolleita ja on myös parhaaksi katsomassaan tilanteessa myös aikeissa tehdä niin.

Hiusten määrän mainitseminen ikään kuin vakuuttaa ihmisille, että he tulevat olemaan mitä ilmeisimmin rakentuneet herätessään samanlaisina kuin eläessäänkin.

Onko siinä sitten jotain muutakin, sitä en tiedä. Jos on, niin varmasti maininnet asiasta…?

Mitä ajattelet hänestä tai hänen kokemuksistaan?

En ole seurannut hänen uraansa Babylon 5 jälkeen. Joskus olen imdb:ssä käynyt (nyt alkaa tulla elokuvamainoksia) katsomassa sarjan näyttelijöiden tietoja ja valitettavasti siinä on selvinnyt, että monen hahmon esittäjä on jo kuollut.

En tiennyt ollenkaan, että hänellä on ollut riippuvuusongelmia. Sen sijaan vuosia seuraamani muusikko menehtyi surukseni viime vuonna. Mahtavan lauluäänen omannut John Wetton menehtyi kohtuu nuorena sairauteen, joka oli pitkään jatkuneen alkoholismin seurausta. Vaikka hän oli raitistunut vuosia sitten, oli tuho jo ehtinyt tapahtua.

1 tykkäys