Kenestä moderaattori?

Eikö moderaattoreita ole hommissa? Nythän on vain uudenvuodenaatto, joka on aika tylsä “juhlapäivä”… Jos Silvio on lataamassa akkujaan, modet voisivat hyvin lempata häiriköt veke.

Poistin Thinkcatin huomautuksen jälkeen.

Mitä? Missä on ongelma?

Vaikka teillä näyttää olevan krooninen kyvyttömyys tehdä moderointiehdotuksia niille tarkoitetussa ketjussa, pistin ateismiketjun hetkeksi kiinni.

2 tykkäystä

Ihan tosi? :slight_smile: Tämä draama meni minulta ohi…

1 tykkäys

Tein muutamista käyttäjistä luottamustason 4 toimijoita.

Olen päättänyt elevoida @Origi-Naali:n moderaattoriksi. Tervetuloa kolleegioon!

6 tykkäystä

Moderaattoritiimin ajankäyttö on sellaista, että tarvitsemme yhden moderaattorin lisää. Jos haluatte jonkinlaista kirkkokuntakattausta, niin nyt ylläpitäjä on siis evl.fi ja moderaattorit ovat kat., ort. ja agn/???.

Pohdiskelin itse seuraavia henkilöitä. Kiinnostaisiko jotakuta teistä ruveta moderaattoriksi? @Verity, @Anskutin, @ooperi, @Fratres, @Isidorus, @nevalainen, @tortoise, @Juho

Moderaattorin ensisijainen tehtävä on valvoa sääntöjen noudattamista (=että keskustelu pysyy keskusteluna, eikä syyttelynä jne.). Toissijaisena tehtävänä voidaan pitää myös ketjujen jakamista (=että keskustelu pysyy aiheessa).

2 tykkäystä

Monta hyvää nimeä josta peukku.

Kas kun ei katolinen.fi ja ort.fi.

Kiitos kysymästä, mutta ei ole aikaa millään tuohon ryhtyä.

Evl.fi-ilmaisun on tarkoitus erottaa muut luterilaiset, kuten esim. LHPK-tyypit, jotka joskus tuntevat myös evl. ja lut. termit omikseen.

1 tykkäys

Olen otettu ehdokkuudesta, mutta alkoi vähän naurattaa ajatus minusta moderoimassa. Olen keskusteluissa ehkä kehittynyt, en tiedä sisällön puolesta, mutta siten, että en enää pelkää ketään vastakeskustelijaa.

Moderaattorina saattaisin taantua ujoksi, ja ujo moderaattori on yhtä huono kuin ujo poliisi.

Minuakin naurattaa oma moderaattoriuteni. Ja niinhän se naurattaa montaa muutakin täällä, paitsi niitä joita se suututtaa. Jos minä olen edes joten kuten onnistunut niin kyllä sinä paremmin onnistuisit. Niin, ja voisit vaikka suitsia vähän minuakin :wink:

Olisi kyllä tietysti houkuttelevaa päästä määräilemään ja rankaisemaan selittämisen sijasta…

4 tykkäystä

Voin harkita asiaa, mutta en voi taata suurta aktiivisuutta. Nyt olen ulkomailla netin ulottumattomissa loppuviikon. Periaatteessa seuraan yleensä keskusteluja kyllä aika tarkkaan. Olen kuitenkin paljon reissussa joten aina en ehdi seurata. Jos muita halukkaita ei ilmaannu, voisin yrittää.

6 tykkäystä

Ei siitä selittämisestä vapaudu moderaattorina. En ainakaan minä jos olet pannut merkille. Joutuu selittämään omien mielipiteidensä lisäksi myös omia moderointejaankin :slight_smile: Mutta en epäile taitojasi siinäkään.

Ottaen huomion omankin laiskuuteni, se aktiivisuus ei taida olla vaatimus… Pitää kyllä itsekin aktivoitia nyt, kun reissuputki on ohi.

Voisin haluta moderaattoriksi, koska se tyydyttäisi omahyväisyyden halua, mutta käytännössä en toimisi tarpeeksi aktiivisesti, joten joku aktiivisempi osallistuja olisi parempi valinta.

3 tykkäystä

Hmm. Nyt @Fratres ja @Juho ovat esittäneet kiinnostuksensa. Ajattelin, että molemmat voisi elevoida. Jos joku vastustaa, nyt on aika kommentoida.

6 tykkäystä