Kaikkea Raamatun hyvää opetusta voidaan noudattaa myös homoseksuaalisessa suhteessa ja perhe-elämässä jossa on homoseksuaaleja.
Se että homoseksuaalit eivät voi keskenään lisääntyä on huono peruste sille etteikö homoseksuaaleilla voisi olla kristillistä perhe-elämää.
Mielestäni adoptio on varsin järkevää homoseksuaaliperheissä sillä maailmassa on paljon lapsia jotka ovat vailla turvallista kotia.
Siitä voidaan keskustella onko kristillistä jos samansukupuolinen pariskunta saa lapsen keinohedelmöityksellä tai vuokrakohtuäidin avulla. Se on jo monimutkaista, mutta enemmän on tilanteita joissa kristillinen opetus perhe-elämästä koskee suoraan myös samansukupuolisia perheitä.
Ja edelleenkään en ole täysin muodostanut mielipidettäni näistä asioista vaikka sen kuvan ehkä saa että voimakkaasti ajan sukupuolineutraalia avioliittoa kirkkoon. Toki olen asian suhteen myönteisellä kannalla, mutta omasta mielestäni näen myös toisen puolen. Tällä foorumilla on kuitenkin niin paljon sitä vastapuolta edustavaa kommentointia joten jätän itse sen puolen kommentit nyt kirjoittamatta vaikka minulla niitäkin muutamia on.