Tämä oli uutta, että työ on edessäpäin alkamassa.
Iso, iso kiitos infosta.
Tämä oli uutta, että työ on edessäpäin alkamassa.
Iso, iso kiitos infosta.
Ajattelen tämän jopa laajemmin, vaikka olenkin “vasta” kunnolla keski-ikäinen.
Täytyy tietää mihin asentoon päänsä laittaisi, kun maallisessa yhdistyksessä jossa aktiivisesti toimin on nyt yksi naiseksi muuttunut. Vastasin 1,5v sitten lähettämäänsä sähköpostiin niin tuli herja että osoitetta ei olemassa.
Hänellä nyt siis myös naisen etunimi…
Ei kai sitä ole tarvetta laittaa yhtään mihinkään asentoon eikä olla mitään mieltä. Sen kun kohtelet ihmistä ihmisenä.
Tietysti kohdellaankin. Mutta jännitän ensinmäistä kohtaamista hänen kanssaan “Marina” (nimi vaihdettu) kylläkin.
Mun hengellistä yhteyttä ei tämä asia ole haitannut, koska en ole seurakunnassa kysellyt, mitä kukin aiheesta ajattelee. Ihan muista asioista keskustellaan siellä. Kristittyjen yhteyttä koen varsin laajasti, vaikka erimielisyyttä olisikin. Sitä haittaa lähinnä se, jos toinen osapuoli ei pysty hyväksymään mua kunnolla kristityksi. Kokonaan toinen asia ja toiset kriteerit on sitten siinä, mihin ja millaiseen seurakuntaan itse haluaa kuulua ja missä esim. käy ehtoollisella ja mitä tukee taloudellisesti.
Sama täällä!
Kuten olen kertonut, ei esimerkiksi musiikkiyhteistyö yleensä tuota ongelmia. Siinä harvemmin tulee vastaan mitään joka sotisi uskoani vastaan. Päinvastoin, löytyy yhteys, jos on avoimin mielin.
Mutta en minä silti sateenkaarimessuun lähde soittamaan, ja varmaan löytyy muitakin ilmiöitä tai tilaisuuksia, joista muusikkona joutuisin kieltäytymään.
Ehtoollisyhteyden pohdinta on sitten “työn alla” ja sitä on jatkettava myöhemmin.
Tämä avioliittokysymys ja myös “gender-soppa” on jännä juttu, koska sen vaikutus yhteyteeni/yhteyteemme uskossa ei ole välitön, vaan jotenkin epäsuora.
Joutuu näet kysymään, missä muussa kohtaa Raamattu on uudistusmielisten hylättävä - ja toki myös, onko hylkäämistä tapahtunut myös minussa/ryhmässäni jo aiemmin, muissa kohdissa.
Kun kirkko teki selvitystä Raamatun ja homoseksuaalisuuden suhteesta vuosia sitten, parikin tuttua eksegeettiä totesi juuri tämän: Jos tässä Raamatun ei muuttuu kylläksi niin miksei sitten muuallakin
Sanoihan jo Heikki Räisänen aikanaan ettei Raamattu anna mitään tukea homoseksuaaliselle toiminnalle. Mutta ei hän muutenkaan pitänyt Raamattua Jumalan ilmoituksena.
31 viestiä yhdistettiin ketjuun: Suuri virsi ja kirkkomusiikkiketju
Tämän pitkän musiikkikeskustelun voisi tosiaan siirtää jonnekin muualle, jolloin se toisaalta ei katkaise avioliittokeskustelua ja toisaalta löytyy helpommin sille, joka etsii keskustelua virsistä.
Onkohan virsiketjua kenties olemassa ennestään?
Tämäkin viestini kuuluisi oikeastaan moderointiketjuun. Yritin katsoa, pystynkö itse siirtämään sen sinne, mutta en ainakaan osaa.
Siirretty ja merkit.
D