Tämäkin raportti on argumentti jättiläisten puolesta. Goljat oli kolmimetrinen ja refaimilainen, jättiläisten sukua. Og on yksi mainittu jättiläinen, ilmeisesti myös Nimrod. Hesekiel puhuu myös jättiläisistä.
Oletko harkinnut YouTube videoiden tekemistä?
Ihmisten välinen toiminta on siksi houkutteleva, että siinä varsinainen pääongelma –
enkelien harrastama seksi – poistuu. Mutta. Jumalan poikia ei oikein kutsuta ihmisiksi (vrt. Psalmi 82). Ihmisten kesken ei synny jättiläisiä. Raamatun oma todistus (Pietari ja Juuda), taustalla oleva uskomusmaailma sekä kirkkoisät puoltavat enkelitulkintaa.
Yksi todiste Jumalan pojille enkeleinä (sekä jättiläisten jatkuvuudelle) muuten lienee myös Paavalin 1. Korinttilaiskirjeen huntuajatus…
Niinpä! Mutta tällehän on likeinen tarina Genesiksessä: Sodomakertomus. Siinä ja muuallakin enkelit ovat kovin ruumiillisia. Tämä liittyy laajempaan antropomorfisen Jumalan haasteeseen. Raamatun omassa maailmankuvassa kanssakäyminen fyysisesti on näemmä luontevampi kuin joku riivausteoria – missä on muutenkin ongelmansa.
Eli paljon herättää spekulaatiota ja mielikuvitusta, mutta emme voi tietää ennen kuin Jeesus palaa, jos sittenkään. Asia on epäoleellinen pelastuksen ja sovituksen kannalta,
joka tapauksessa oli totuus mitä vaan, syntiä se on ollut ja vihollisuutta, pahaa. Vieläkin on olemassa paha, langennut henkivalta ‘mustine enkeleineen’. Niiden edelleen kerrotaan harrastavan seksiä ‘seuraajiensa’ kanssa, tiedä sitten enkä haluakaan.
Raamattu ei siis vastaa epäoleellisiin kysymyksiin ja sisältää paljon aikansa eläneitä käytäntöjä yms. muuta vain inhimillistä, vaikka Raamattumme on Jumalan henkäyttämä (inspiraatio), ainoa luotettava todistus Kolmiyhteisestä Jumalastamme ja siksi Pyhä Raamattumme. Väärä kirjaimellinen lukutapa eksyttää.