Kysymyksiä foorumin tekniikasta

Vastasin alkuperäiseen ketjuun

https://uskojarukous.fi/t/lyhyet-kysymykset-alue/265/13?source_topic_id=149

Höh!

Rajoite oli olemassa ns. onelinereitten estämiseksi. Vähensin aiemmin minimipituuden neljään, jotta erityisesti Käyttäjien keskutelussa olisi mahdollista tehdä pieniä ja pikaisia heittoja, koska se on luonteeltaan enemmän sen kaltaista. Nyt kuitenkin nämä lyhyet heitot, onelinerit, ovat edenneet myös Ajankohtaista- ja Uskonnollinen keskustelu -alueille. En näe tätä kehitystä kovin hyvänä, koska se johtaa heittoihin, joilla ei ole tarkoitus osallistua keskusteluun, vaan tehdä muunlaisia puheakteja (osoittaa tyhmäksi, ilmaista olevansa eri mieltä, jne.) joten olen palauttanut alkuperäisen asetuksen, jonka mukaan viestin minimipituus on 20 merkkiä. Jos jossain vaiheessa foorumin ohjelmisto muuttuu sellaiseksi, että tätä voidaan säätää aluekohtaisesti, voidaan Käyttäjien keskusteluun palauttaa pienempi pituus, mutta toistaiseksi täytyy sielläkin kestää tätä.

Olen osallistunut foorumisoftan kehitykseen siten, että erotin nämä kaksi omiksi asioikseen, mutta muutos ei tule aivan vielä voimaan. Ajattelin, että toinen nappi olisi “Vastaa” ja toinen olisi “Vastaa ketjuun/viestiin”. Kumpi nappula on syytä olla pidempi? Itse olisin sitä mieltä, että ketjun lopussa oleva nappula muutetaan muotoon “Vastaa ketjuun”, mutta viestien lopussa oleva nappi pysyy muodossa “Vastaa”. Mielipiteitä?

  • Vain viestien lopussa oleva nappi muutetaan: “Vastaa viestiin”
  • Vain ketjun lopussa oleva nappi muutetaan: “Vastaa ketjuun”
  • Molemmat napit muutetaan
0 äänestäjää

Äh, äänestin väärin, niinkuin britit Brexitissä :slight_smile: Piti klikata keskimmäistä vaihtoehtoa, ja klikkasinkin ensimmäistä. Saako muutettua?

Kokeile voitko painaa “Piilota/Näytä tulos” nappia…

1 tykkäys

Kännykällä (android 6.0) kun maalaa jonkin tekstinpätkän ja sitten painaa editorin lihavointinappia (B), niin maalattu kohta ei muutukaan lihavoiduksi vaan sen ympärille tulee kaksi asteriskia molemmille puolille. Nyt huomaan, että PC:n editorissa käy samoin, mutta valmiissa viestissä kohta on lihavoitu. Kämmentietokoneella lähetetyssä valmiissakin viestissä on asteriskit eikä lihavointia.

Koe1
Koe2

Lihavointi tehdään kahdella asteriskilla. Nuo molemmat näkyvät lihavoituna. Editori ei ole WYSIWYG, vaan raakateksti ja näkyvä teksti ovat eri asioita.

Tiedän. Edellinen viesti tuli PC:ltä. Nyt tulee lihavointi kännykästä:

Koe1
Koe2

Oho, nyt tuo toimii. Ongelma näyttääkin olevan siinä, että yritin lihavoida vain osan sanasta, kas näin: Santa Claus. Miksei tämä toimi?

Sen saa myös näillä: sant[b]a[/b]. Kas näin: Santa.

1 tykkäys

Se lienee markdownin ominaisuus. Kysyn.

Kännykällä jos laitan viestin alkuun hymiön, niin en sen jälkeen enää pysty kirjoittamaan siihen mitään. :thinking:

:imp: Minulla toimii oikein hyvin on.

Näyttää menevän niin, että kun otan viestin alkuun hymiön kännykän virtuaalinäppikseltä, niin sen jälkeen se ei enää anna kirjoittaa normaalisti mitään vaan vaatii valitsemaan jokaisen kirjaimen jälkeen jonkin sanan autocorrect-valikosta. Mutta jos laitan alkuun hymiön editorin hymiönappulan kautta, niin sen jälkeen kirjoittaminen toimii normaalisti.

:thumbsup: Laitoin hymiön ja siihen välilyönti, näin mulla ainakin toimii (läppäri).
:ok_hand: Nyt sama mobiililla, näyttää toimivan.

Edellisellä foorumilla oli järjestelmä, joka ilmoitti kun olit kirjoittamassa viestiä johonkin ketjuun, ennenkuin sait viestin lähetettyä, että ketjuun on tullut uusia viestejä ja haluatko kuitenkin julkaista viestisi. Tällä foorumilla systeemiä ei ole. Itselleni on käynyt useamman kerran, että kun kirjoitan ja julkaisen niin jää huomaamatta joitakin viestejä jotka sillä välin ovat tulleet samaan ketjuun ennen viestini lähettämistä. Olisiko tuo mahdollista toteuttaa vai onko hankalaa?

Uudet viestit näkyvät samaan aikaan, kun kirjoitat. Voisin kyllä kysyä tuollaista varoitusmekanismia, josko sellainen voitaisiin tähän lisätä…

Kyllä ne näkyvät, mutta jäävät helposti kirjoitusalueen alle ja oman viestin lähettäminen tuo vain helposti sen kohdan näkyviin jos vähänkään pidempi viesti. Olisi hyvä jos helpolla sen saisi. Olen ollut huomaavinani, että muillakin on jäänyt viestejä huomaamatta silloin kun viestien vaihto on nopeatempoista. Itse olen opettanut itseni katsomaan aina lähettämisen jälkeen että mitkä olivat edelliset viestit eli onko uusia ilmaantunut.

2 tykkäystä

Osui muuten tänään silmään, että kun lainaa viestiä jonka sisällä on useampi lainaus, toimii näistä lainauksista vain yksi. Esim:

Bugi?