Kysymyksiä foorumin tekniikasta

Mitähän foorumilla on viime päivinä tapahtunut? Se on taas alkanut toimia sujuvasti.

1 tykkäys

Pyysin ylläpitoa laittamaan vanhojen foorumien arkistot toistaiseksi pois päältä foorumin nopeuttamiseksi. Kyse saattaa olla siis siitä. Sitä en tiedä, miksi foorumi oli kaatuneena, mutta jonkinlainen palvelinvika ilmeisesti.

8 tykkäystä

Kyse oli nimenomaan siitä, eli serverin teho ei riittänyt näiden kaikkien lähettämiseen.
Kaatui wanhojen foorumien tulosta aiemminkin.
Kiitos siis, nyt toimii niinkuin pitääkin :pray:

2 tykkäystä

Hämmentävää. Kyllä kai tuollaisen ongelman olisi voinut havaita muutamassa tunnissa muutaman viikon sijaan?

Kyllähän hitaudesta ja sen syystä oltiin tietoisia, ja siitä puhuttiin myös tuolla vanhat foorumit -ketjussa. Toiveena oli että löytyisi ratkaisu, jolla vanhat foorumit voisivat pysyä pystyssä, mutta kun sitä ei muutaman viikon aikana löytynyt päädyttiin tähän.

Nyt kun tänne saadaan vielä järkevää ja asiallista keskustelua, niin hyvä. Uskonnonvapaus- ja pride-ketjut ovat täynnä tyhjänpäiväistä päänaukomista, jollaiseksi keskustelut haluaa aina viedä erityisesti @atte .

8 tykkäystä

Olen ratkaissut tämän asian siten, että valitsen keskustelut ja keskustelukumppanit joiden kanssa haluan jotakin asiaa läpikäydä.

D

1 tykkäys

Täytyy sanoa, (sen lisäksi, että harmittelen ja pahoittelen, että menetin taas hermoni tietyssä vaiheessa keskustelua) että on hieman hämmentynyt fiilis siitä, että miten nimimerkki atteen täytyisi suhtautua. Hän esittää usein ihan kiinnostavia kysymyksiä, ja joitakin pointtejakin, mutta sitten ryhtyy jankkaamaan ja koko ketju on yhtä väärinymmärrystä…

Onko oikeasti mielekästä, että täällä on joku jonka kanssa ei vain pidä yrittääkään keskustella. Tai joka pitäisi jättää huomiotta. Itse en oikein osaa olla vastaamatta, jos minulle osoitetaan jokin kommentti. (Pidin siellä Kotisataman deitissäkin huonona käytöksenä jos ei vastannut yhteydenottoihin, vaikka ei ollut kiinnostunut, tai joku lähestyi vähän tökeröstikin…)

Kun nimimerkki keskustelee nimimerkin kanssa, niin minusta saa valita kenelle vastaa ja mihin osallistuu. Olen minä livenäkin kieltäytynyt keskustelusta jos näen että se ei ole hyväksi.

D

1 tykkäys

Ihan kaikissa tapauksissa ei ole suotavaa vastata, ainakaan samassa ketjussa. Kannattaa arvioida, pysytäänkö ketjun aiheessa ja foorumin säännöissä. Kahdenkeskisiä keskusteluja voi halutessa jatkaa myös yksityisviestitse. Pyytäisin kaikkia käyttäjiä pitämään mielessä Agora-keskustelualueen ja muiden alueiden väliset eron.

Laitoin moderointiketjuun tilannepäivityksen: https://uskojarukous.fi/t/moderointikeskustelu/103/3240?u=nienna

3 tykkäystä

Nykyään foorumi on välillä ihan pimeänä. Välillä taas toimii normaalisti. Osaako joku selittää.

1 tykkäys

Tieto näistä palvelinkatkoksista menee kyllä ylläpitäjälle. Jonkinlaista palvelimen ylikuormittumista? Toivottavasti selviää :confused:

1 tykkäys

Meneekö tosiaan tieto ylläpidolle?

Eilen yritin aamusta iltaan monenmonta kertaa päästä foorumille, ja aina tuli heti se kiva “Hupsista”-ilmoitus, missä kehotettiin antamaan palautetta jonnekin palaute-osiolle.

Minulle on mysteeri, miten antaa palautetta palaute-osiolle, kun ei pääse sisään millekään osiolle.

Minulle ei tule Hupsista-ilmoituksia, mutta en ole viime päivinä päässyt foorumille, siis en ainakaan muutamaan sekuntiin, ja sen pitempään en yritä.

Olen lähettänyt ylläpidolle somereititse viestiä kun olen huomannut foorumin olleen nurin. Palaute-osiosta en minäkään valitettavasti tiedä mitään, minulle tuota hupsista-sivua ei ole myöskään näkynyt.

Muoks: foorumin tiedoissa lukee

Sivustoon liittyvissä kiireellisissä asioissa, ota yhteyttä osoitteeseen yllapito@uskojarukous.fi.

1 tykkäys

Onpas täällä ollut hiljaista. Foorumi oli useita päiviä pois pelistä.

2 tykkäystä

Varmaan viikon, tuosta @Nienna,n viimeisestä kirjoituksesta lähtien…

2 tykkäystä

Periaatteessa on kai olemassa joku yllapito -at- uskojarukous.fi, mutta toinen juttu on sitten se, monitoroiko sitä boxia kukaan…

Olen koko loppuviikon ollut ulossuljettuna tai foorumi alhaalla? Nyt, ihme ja kumma kymmenien yritysten jälkeen sujahdinkin sisään.

Olen testannut verkkoliittymäni js -yhteyteni, ja kokeillut kaikilla eri käyttöjärjestelmillä. Viime neljän päivän aikana olen aina saanut sen typerän Hupsista-ilmoituksen:

Hupsista

Sovelluksen sisällä tapahtui virhe. Pahoittelemme aiheutunutta vaivaa.

Ongelma kirjattiin ylös ja tästä lähetettiin automaattisesti tieto ylläpidolle. Tutkimme asiaa.

Sinun ei tarvitse tehdä muuta. Jos ongelma kuitenkin toistuu, voit kertoa palautealueella sen yksityiskohdista ja siitä, kuinka kyseiseen virhetilanteeseen päätyy.

Kun lähetin mailia osoitteisiin yllapito ja yhdistys, sain vastauksen:

Hei,

Toimin foorumin taustalla olevan yhdistyksen taloudenhoitajana ja kuulun myös yhdistyksen hallitukseen, mistä syystä sain tämän viestin. Valitettavasti minulla kuitenkaan ei ole mitään tietoa foorumin teknisestä ylläpidosta, enkä ole edes ihan varma hoitaako sitä tätä nykyä yhdistyksen puheenjohtaja vai foorumin ylläpitäjä, jotka molemmat vastaavat yhteydenottoihin yleensä kuukausien viiveellä, jos silloinkaan. Olen siis itsekin aika lailla pimennossa tässä. Koetetaan kestää.

On tässä kestämistäkin, jos katkot ovat 4vrk.

Foorumi oli alhaalla, ketään ei ole suljettu foorumilta/bannattu. (Ymmärtääkseni bannien tullessa kohdalle käyttäjälle menee aina sähköposti asiasta, joten jos sitä ei näy voi olla sen suhteen huoletta.) Jos netti muuten toimii niin fooruminkin pitäisi toimia – mutta foorumin palvelin tuntuu kovin epävakaalta, ja nyt viimeksi foorumi oli nurin pitkän aikaa.

Mystistä tämä kaatuilu on minullekin :frowning: Pyrin kuitenkin tiedottamaan molempia ylläpitäjiä aina foorumin kaatuessa.

3 tykkäystä