Luther-Divariin hyökättiin

Valomerkkikin uutisoi:

http://www.valomerkki.fi/uutiset/rautaputkella-varustautunut-mies-hyokkasi-kristilliseen-kirjakauppaan-helsingissa

Sen verran tarkennan, että Luther-divari oli ihan luvan kanssa Helsingin kirjamessuilla. Sen sijaan Aito avioliitto -yhdistyksellä ei ollut hankittu lupaa messuille, ja kun he jakoivat kannatuslomakkeita Luther-divarin kojulla, niin tämä tulkittiin luvattomaksi.

5 tykkäystä

Missä tämmöinen Luther-divari oikein sijaitsee.

Pitänee mennä sinne ihan kannatusmielessä ostamaan jotain.

7 tykkäystä

Kristitty tapa reagoida väkivaltaa on hyvin yksinkertainen, eli olla muuttamatta yhtään mitään. Kuolema marttyyrina on kunniakas tapa lähteä.

Ihmisten ongelma juurikin on se, että taipuvat henkisesti häiriintyneiden vallan alle, ja noin tuhoavat omaa elämäänsä. Aivan turhaa. Muut ihmiset ovat Jeesuksen alapuolella aina, ja ne jotka yrittävät estää tuon häviävät aina.

Yrittävät estää minkä?

http://lutherdivari.fi/kotisivu/ota-yhteytta/

Yrittävät estää sen, etteivät muut ihmiset uskoisi Jumalaan ja Jeesukseen vaan sitävastoin uskoisivat heitä ja jäisivät heidän valtansa alle ja jalkoihin.

Näen yhteiskunnan hyvin pitkälle taisteluna niiden välillä, jotka pyrkivät kontrolloimaan muita ihmisiä täysin (erityyppisellä henkisellä ja fyysisellä väkivallalla) ja niinä jotka sitä vastustavat.

Juu, tosiaan näin. Muistin väärin, kenellä oli alunperin lupa tai kenellä ei. Niin tai näin, kristittyjen ei koskaan tulisi ajaa asiaansa sillä, että kierretään sääntöjä. Mutta mikään maailmankaatava rike ei ole kyseessä.

Tuokin kuulostaa siltä, että joku tahtoi ajaa asiaansa säännöistä piittaamatta. Sellaistako tapahtui todella? Ymmärrän ilmaisusi kyllä perinteisenä nöyryyspuheena (“kyllä meissäkin on vikaa”), mutta toisten puolesta ei pidä olla nöyrä.

Mitä tulee riehuntaan divarissa, minusta miltei huolestuttavinta ja ärsyttävintä on se, että en ole ennen tätä Seurakuntalaisen juttua nähnyt mitään uutisointia asiasta. Enkä vielä ole huomannut, että tämäntyyppisiin juttuihin herkästi ja nopeasti puuttuvat tutut ja puolitutut olisivat sosiaalisessa mediassa tuominneet tapausta. Nyt googlettamalla löysin muutaman foorumin joilla asiasta oli vuorokauden sisällä aloitettu keskustelu, ja jonkin hupsublogin jonka kirjoittaja syytti divaria vihapuheesta (vaikka hyökkäystä sanoikin "absurdiksi).

Mitä luulette, olisiko reaktio vastaava, jos joku pönttö olisi tehnyt samanlaisen keikan vaikkapa Tom of Finland -lakanoita näyteikkunassa roikottavaan puotiin?

12 tykkäystä

Tämä viestisi näyttää olevan liputettukin. En jaksa alkaa sitä siinä mielessä käsittelemään, ettei minusta tule se paha poliisi ja vieläpä kun asia koskee itseäni henkilökohtaisesti. Siinähän sanottiin, että myös minä harjoitan jonkin sorttista väkivaltaa, jos en henkistä niin fyysistä, koska olen tasa-arvoisen avioliiton kannattaja.

Jos minä luen tai kohtaan kristityn joka käyttäytyy minua kohtaan väärin, niin en minä leimaa koko kristittyjen miljoonajoukkoa samoin käyttäytyväksi. Nyt tekisi mieli sanoa pahasti. Ja sanonkin. Mutta täällä kotiseinille. En vastaa vihapuheeseen vihapuheella netissä. Toivon kuitenkin että veli ja sisar moderaattorit @Nienna @SanGennaro ja ylläpitäjä @Silvanus tämän viestin tältä osin käsittelevät. MInusta avioliittokysymyksestäkin voidaan olla sivistyneesti montaa mieltä. Ainakin niin olen aina yrittänyt uskoa. Tällaiset viestit vievät kyllä ajatukselta aina pohjaa pois.

1 tykkäys

Ööh, en kyllä osaa olla samaa mieltä siitä, että @Origi-Naali:n viesti olisi osoitus mistään kovasta henkisestä painostamisesta - tuo nyt viimeistään on kohtuuton syytös. Ja minustakaan ei ole sopivaa leimata kaikkia jonkin mielipiteen omaavia fanaattisiksi fyysisen tai henkisen väkivallan tekijöiksi. Olen ikävä kyllä samaa mieltä siitä, että tasa-arvoista avioliittolakia puolustavien joukoissa on ihmisiä, jotka kohtelevat toisin ajattelevia kurjasti. Läheskään kaikki eivät kuitenkaan näin tee. Pyydän, ettei täällä harjoitettaisi tällaista leimaamista puolin eikä toisin.

6 tykkäystä

EIköhän ole selvää, että en ole leimannut kaikkia jonkin mielipiteen omaavia.

Sen sijaan minut leimattiin vihapuhujaksi, viestini luettiin pahantahtoisesti, siitä uhriuduttiin, julkisesti heitettiin vetoomus, todettiin että keskustelen epäsivistyneesti. Minusta tämä on painostamista.

Ei se selvää ole ellet itse tee tuota tarkennusta heti kun ensi reaktiosi on kirjoitettu näkyviin. Tosin me jotka olemme lukeneet sinua paljon, arvioimme milloin kärjistät. Silti esim Naalin asemassa olevaan tuo heitto sattuu varmasti.

Ehkäpä tässä olisi hyvä asetttaa kysymys, kumman liikkeen asiaa media ajaa yhteiskunnassamme? Edelleen jos on totta että media ajaa jomman kumman liikkeen asiaa, niin onko okein, että julkinen verorahoin kustannettu media kuten esim. Yle tekisi näin?

1 tykkäys

2 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Ylen rooli mediavaikuttajana

Tuo uhriutumisläppä on jo melkoisen kulahtanutta.

Asiahan noissa kaikissa menee niin, että on joku asia jota painostetaan ihmisten mieliin. Sitten osana liikehdintää esiintyy ääriliikehdintää, joka hiljaisesti hyväksytään. Sitten irtisanoudutaan siitä hyväksymisestä sanomalla kuinka itse ei harjoittanut väkivaltaa vaan joku muu taho. Ja että ihan yksittäiset henkilöt niin muka tekevät.

Esimerkkinä massamedia, joka hehkuttaa ja hyväksyy väkivaltaa, kunhan se ajaa oikeaa heidän ajamaansa agendaa.

Toisena hyvänä esimerkkinä hyväksynnästä on esimerkiksi Helsingin yliopiston oppilaskunta, joka vuokrailee tilojaan anarkisteille, joilla on keinovalikoimissaan myös väkivalta sekä fyysinen, että henkinen.

Näin on. Esimerkkinä kaasuiskut Pride kulkueeseen.

Siitäkin ymmärrettiin tyyliin “marginaalin tulisi kunnioittaa enemmistön arvoja.”

Sanoudun irti kaikista kaasuiskujen ymmärtämisistä.

5 tykkäystä

Joku hyvin hyvin pieni marginaali ymmärsi sitä aikoinaan.

Sitävastoin esimerkiksi anarkistien väkivaltaa ymmärretään massmedioissa, joissa paukutetaan kansan kaaliin, kuinka on parempia ja huonompia ihmisiä. Paremmilla ihmisillä on oikeuksia sitten tehdä vaikkapa väkivaltaa, jota sitten pitää ymmärtää. Jos ei noin tee on ihan hyi, hyi huono ihminen.

Mediassa ja yksittäisissä ihmisissä on muutoinkin eroja. Media miettii tarkasti agendansa ennen juttujen kirjoittamista. Kun taas joku 16v huono lapsuus ja uusnatsiporukoissa liikkuminen on paljon helpompi ymmärtää. Ymmärtää niin, että henkilö on vielä lapsi ja näin ymmärtämätön.

Me kai tiedämme tähän vastauksen.
Media on uskoa vastaan. Se on tullut monissa kysymyksissä esiin.
.