Uskonnollisia uutisia kotimaasta ja ulkomailta

Enpä tiedä. Itse koin aikanaan erittäin vahvan uskonnollisen kokemuksen Montrealin Notre Damessa. Minun oli lähdettävä sieltä pois, koska pelkäsin tulevani uskoon. Se oli 1980-luvun loppua ja kuuluin silloin siihen kohtalaisen laajaan porukkaan, jotka pitivät uskovaisia hölmöinä.

Suitsukkeen käry ei varmaan kosketa vahvasti, mutta tabernaakkelissa oleva Kristus voi sen hyvinkin tehdä.

2 tykkäystä

Ajattelin asiayhteydestä pääteltävän että kyseessä oli hyväntahtoinen naljailu @Kris ille.

D

Hauskaahan tuossa oli vain se, ettei Hynynen ( saati minä) puhunut haastiksessa mitään suitsukkeista vaan seinistä ja ikoneista.

Jos se käry on tarttunut niihin? Ja tarttuuhan se!

D

Nyt voisit lukea sen haastattelun.

Olen lukenut kyseisen haastattelun. Luterilaisena pappina minua lämmitti Hynysen hurskas todistus luterilaisen kirkon merkityksestä hänen elämässään! Ilman sitä hän olisi katuojassa ja naimisissa miehen kanssa. Luterilainen kirkko on häntä kantanut ja se näkyy hänen hurskaissa sanoituksissaan ja kirkon ylistyksessä! Aksois, aksois!

Edit. Myös Hynysen kipuilu uskonsa ja kiusausten kanssa, kuten tuo valamokokemus osoittaa, on oiva esimerkki kiusausten voittamisesta ja luterilaisesta armosta! Hynysenkin silmä oli perso kauniille väreille ja tuoksuille, mutta sitten luterilainen rationaalisuus lempeästi käänsi laumastaan eksyvän lampaan pään!

D

1 tykkäys

No löysitkös haastattelusta mainintaa suitsukkeista?

Se oli heti tämän kohdan jälkeen:

D

Ei ollut. Eikä sitaatti Hynyseltä lainkaan. Lähilukua kehiin!

Suitsukkeen käry tuli samasta lähteestä. Eli ei liittynyt juttuun mitenkään.

D

Elekää vihtikö. Ulkona on nätti päivä. Menkää vaikka jätskille.

6 tykkäystä

Ollaan eri(?) paikkakunnilla. Enkä syö jäätelöä.

D

Ei tartte mennä yhdessä.

Ja juuri tuon surkean tilanteen ÄsGeen ehdotus ratkaisisi!

1 tykkäys

Kävin jo. Täällä maalla on hyttysiä hirveesti.

D

1 tykkäys

Hurskas kristitty ruokkii muita luojanluomia mielellään.

5 tykkäystä

Oliko mielessäsi näin apostolien paaston aikana jotain hyviä vegaanisia jäätelöitä? Näin helteellä spårareitin varrelta - en kävele.

Vegaaniset, eli kasvisrasvajäätelöt ovat pahoja. Osta vaikka Lidlistä 1,27€/l maksavaa vaniljakermajäätelöä. Helsingin keskustaan en tällaisilla helteillä mene sen paremmin spåralla, bussilla kuin metrollakaan, vaan pitäydyn järvenrannalla hyttysten syötävänä.

Toinen vaihtoehto olisi tietysti mennä merenrannalle, jossa ei ole hyttysiä niin paljon. Sinne pääsee vaikka spåra n:o 4 melkein suoraan Munkan uimarannalle, jonne aina ennen työpäivän jälkeen pyöräilin Etelä-Haagasta.

2 tykkäystä

Eikö jossain olisi jotain sorbettia. :thinking: Robert’s Coffeen tms. Italiaa kanavoivista paikoista. Itse rrrrakastan sitruunasorbettia.

1 tykkäys

Kreikassa syötiin italialaista gelatoa. Superherkullista!

1 tykkäys

Piti oikein googlettaa kun mulla on mm. seuraavat terveys- ja vakaumusrajoitteet: pitää olla nyt vekkaani, ei kookosrasvaa tuntuvasti, ei palmuöljyä, ei yhteyksiä räikeästi ihmisoikeuksia polkeviin tahoihin jne.

Tämä täyttää ehdot ja tulee läheltä:

2 tykkäystä