Usko ja Rukous -foorumin luonne

Minä taisin aloitella joskus 90-luvulla. Kirkko ja Kaupunki-lehden foorumi oli eka. Sitten Netmission, Ortodoksi.net,
U&R 1. Joillakin englanninkielisilläkin foorumeilla olen aikoinani seikkaillut; just elvytin vuosien jälkeen jenkkiläisen byzcathin.
Parhaiten taisin viihtyä ortodoksien keskusteluissa - vaikka siellä joskus ei kauhean suopeasti Rooman patriarkaatin forumistia käsitelty…

Minä olen ilmeisesti ainoa joka on ollut U&R1 foorumia edeltävällä foorumilla. :wink: Muistan kun ensimmäistä UR foorumia alettiin luoda ja porukkaa siirtyi sinne…

Harmaalle alueelle ja kenties sen väärälle puolellekin mennään silloin, kun sinuun kohdistetaan kitkerää kritiikkiä. Esittämiisi ideoihin kohdistuva kritiikki taas on lähtökohtaisesti ihan sitä, mitä foorumilla kuuluukin olla. Ero on ratkaiseva, ja jokaisen kritiikkiä esittävän ja kritiikkiä vastaanottavan on syytä muistuttaa itseänsä siitä yhä uudestaan.

Ja lisäksi täytyy tietysti painottaa, että ei-klassisten näkemysten eli oppien esittäminen on ihan eri juttu kuin se, että kertoo ettei käytännössä kykene elämään klassisen opin (mukaan lukien moraalioppi) mukaisesti.