Voiko uskoontullut tehdä syntiä?

Tämä lähti liikkeelle sitä, kun väitit että syytän HPK:n edustajia (monikossa) valehtelijoiksi. Sanoin että en ole syyttänyt HPk mistään. En tivannut mitään uutta vastausta kysymykseen siitä mikä HPK on. Sinä aloit jankkaamaan HPK:n olemusta ja sivuutit kokonaan valheellisen väitteesi siitä, että olisin sanonut HPK:n edustajia valehtelijoiksi. HPK:n olemus on minulle selvä. Se on aikaan ja paikkaan sitoutumaton yhteisö jonka edustajia on vainottu kautta vuosisatojen ja joka ei paikallistu missään eksplisiittisesti. Paitsi Jerusalemissa v 30.

Ei vaan 20.4.2024 laitoit minulle yksityisviestin josta ei saa mitään tolkkua, koska siitä(kään) ei käy ilmi kenen tekstiä lainaat milloinkin ja mistä. Yksi kuvaava lause siellä on:

Jälkimmäinen lause antaa ymmärtää että evl kirkon jäsen voi ilmoittautua kuuluvansa HPK:een. Mitä se käytännössä tarkoittaa… en osaa sanoa. Evl ei ole missään tällaista lupaa antanut eikä myöntänyt, eikä evl jäsen voi kuulua toiseen uskonnolliseen yhdyskuntaan. Toki kuka hyvänsä kirkon jäsen voi sanoa kuuluvansa mihin hyvänsä hengelliseen liikkeeseen, mutta evl ei tunne tällaista HPk:ta.

Yhtä kaikki. Koko ensimmäinen tekstisi ei kommentoinut sitä, mitä alunperin sanoin, eli en ole väittänyt HPK:n edustajien valehtelevan. Ainoastaan sinun.

Vastalauseitahan tuli.

Eli minä ja IDA olimme eri mieltä kanssasi. Luet Katolisen kirkon katekismusta vääristyneiden silmälasien läpi. Siellä ei eksplisiittisesti suljeta ketään kirkkoa, kirkkokuntaa, uskonto, uskontokuntaa tms pelastuksen ulkopuolelle. Kyse on omasta katolisfobiastasi, joka ei tunnu sietävän mitään kritiikkiä.

Ai sitä ei ole kirjoitettu kenellekään muulle?

Olisi kiinnostavaa tietää mikä on tuo raamatunkohta ja minkä käännöksen perusteella (näihin käännösasioihinhan ja alkukielen eroihin et olekaan vielä vastaillut) katsot että minussa on paha henki. Se on tietenkin aika raskauttavasti sanonut.

D